Investiga

MI TECO - Bases reguladores per activitats en l'àmbit de la investigació i protecció al medi ambient

El Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico ha aprovat i fa públiques les bases reguladores de concessió d’ajuts per al desenvolupament d’activitats en l’àmbit de la investigació científica i tècnica i protecció del medi ambient en matèries de competència estatal.

L’objectiu d’aquestes bases és regular la concessió d’ajuts pel finançament d’activitats d’investigació i d’interès general considerades d'interès social que, contribuint als objectius de bona governança ambiental, consisteixin en la participació dels beneficiaris en activitats que s'insereixin en les funcions atribuïdes a l'Estat en matèria ambiental o en altres matèries amb incidència ambiental; i activitats que contribueixin a enfortir el coneixement de la societat civil en matèries mediambientals i climàtiques i per a implementar de manera inclusiva les polítiques i legislacions de la Unió Europea en l'àmbit nacional.

Aquests ajuts es concediran en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com els principis d'eficàcia i eficiència en la gestió d'aquestes.

L'àmbit d'aplicació d'aquesta ordre s'estén a la realització d'activitats en els següents tipus de recerques d'interès social:

1. Activitats destinades a la millora del coneixement en relació amb els acords internacionals signats per Espanya, convenis especificats al BOE.
  2. Activitats de recerca i millora del coneixement en relació amb la lluita contra la pèrdua de biodiversitat i contribució a la transició ecològica.
  3. Activitats de recerca i de millora del coneixement per a la conservació i restauració d'ecosistemes marins i la biodiversitat marina.
  4. Activitats de recerca i millora del coneixement de l'estat de conservació i eliminació d'amenaces del Domini Públic Hidràulic (DPH) i per a la millora de la seguretat hidrològica competència de l'Administració General de l'Estat (AGE).

Persones beneficiàries

S’estableixen dues línies d’actuació, encara que les universitats només poden ser beneficiàries de la línia B.

Les persones beneficiàries hauran de complir les següents obligacions:

• Assumir expressament l'obligació de cofinançar el percentatge no finançat amb càrrec a la subvenció atorgada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
    • Assumir les responsabilitats que podrien derivar-se de la realització dels projectes.
    • Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament acreditats.
    • Incloure, sempre que això sigui possible, criteris ambientals.
    • Complir la normativa en matèria d'igualtat.
    • Difondre el projecte i esmentar el finançament i suport del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
    • Incloure, en el seu cas, la imatge corporativa del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.
    • Ser responsable que els productes divulgatius del projecte estiguin d'acord amb l'estat de l'art dels coneixements científics i amb el marc normatiu relacionat amb les temàtiques objecte del projecte.
    • Difondre els resultats dels projectes d'acord amb l'indicat en l'article 22.
    • Donar publicitat a les ajudes percebudes en els termes i condicions establerts en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    • Complir qualsevol altra obligació que, en el seu cas, pogués establir-se en la resolució per la qual es concedeix l'ajuda o en la convocatòria.

Despeses susceptibles de finançament

Les despeses susceptibles de finançament seran les següents:

• Despeses de personal
    • Viatges i estades
    • Assistències externes
    • Despeses de contractació
    • Material inventariable
    • Material fungible
    • Despeses de revisió del compte justificatiu
    • Despeses indirectes

Els ajuts s’hauran de realitzar en el termini establert, que serà com a màxim  entre l’1 de gener de l’any en que es publiqui la convocatòria, fins el 30 de juny de l’any posterior.

Dotació

La quantitat individual màxima per projecte és de 800.000 euros.

Presentació de sol·licituds

Cada convocatòria fixarà el termini de presentació de les sol·licituds que serà entre deu i vint dies hàbils després de la publicació de la convocatòria.

Podeu consultar les bases reguladores en aquest enllaç .

Si necessiteu més aclariments sobre aquestes bases, podeu contactar amb la Secció de Recerca, recercaoitt@udg.edu