Investiga

Bases reguladores d’ajuts I+D+i en l’àmbit dels Plans Nacionals d’Aqüicultura

Es publiquen les bases reguladores dels ajuts en I+D+i, en l’àmbit dels Plans Nacionals d’Aqüicultura, per a grups d’entitats que realitzin projectes d’investigació en aquesta matèria.

Els Plans Nacionals d’Aqüicultura són Projectes de caràcter innovador i amb un interès col·lectiu, enfocats al reforç de la competitivitat del sector a través del desenvolupament de coneixements tècnics, científics o organitzatius en les explotacions aqüícoles.

Les temàtiques dels projectes són les seqüents:

• Alimentació i nutrició (millores en l’alimentació animal, optimització de pinsos, fonts alimentàries alternatives)
  • Sanitat i benestar animal (millores en els mètodes de sacrifici: processos i indicadors de qualitat, patologies emergents i recurrents, estudis epidemiològics, profilaxis i control sanitari, millores en el benestar animal: processos i bioindicadors)
  • Genètica i genòmica (millora genètica d'espècies establertes, genètica i genòmica de noves espècies)
  • Fisiologia i reproducció (fisiologia d'espècies noves i consolidades, adaptació i resiliència, fisiologia del creixement i nutrició)
  • Enginyeria i gestió (estructures i materials de cultiu nous o millorats, resistents al canvi climàtic i amb baix impacte ambiental, aqüicultura off-shore, sistemes de recirculació (RAS), Aqüicultura Multitròfica (IMTA) i aquaponia, estimació de biomassa)
  • Medi ambient i mitigació o adaptació al canvi climàtic (interaccions ambientals de l'activitat, inclosa l'avaluació de l'impacte del canvi climàtic i augment de la resiliència als esdeveniments extrems, eficiència en l'ús sostenible dels recursos, nous mètodes de producció sostenibles, prevenció i gestió d'escapaments, protecció contra depredadors, economia circular i energies alternatives, cultius vegetals. Ús de macro i micro algues)
  • Aspectes econòmics i socials (nous models de negoci, rendibilitat econòmica d'una nova espècie, optimització de costos de processos productius, estudis de viabilitat tècnica i/o econòmica de la incorporació de tecnologia, automatització de processos, gestió del coneixement i tecnologies de la informació i la comunicació, noves presentacions, nous envasos, nous canals de comercialització)
  • Producció de cianobacteris, micro algues i angiospermes (millora biotecnològica en la productivitat dels cultius de productors primaris en fotobioreactors, optimització del cultiu de productors primaris en el medi natural, optimització de la recol·lecció i processament de biomassa, bioproductes per al seu ús en diversos sectors agroindustrials)

Podran beneficiar-se d’aquestes ajudes:

• Organismes públics d’investigació definits a l’article 47 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, incloent els centres nacionals integrants del Consell Superior d’Investigació Científiques.
  • Universitats públiques.
  • Entitats públiques instrumentals del sector públic autonòmic que desenvolupin activitats I+D+i.
  • Centres tecnològics d’àmbit estatal i centres de suport a la innovació tecnològica d’àmbit estatal.

Els projectes han de comptar amb la participació de diverses entitats, i contemplar, entre les seves activitats, la validació o prova dels resultats en empreses del sector, sent d'especial rellevància la implicació d'aquest des de l'enfocament inicial dels projectes.

Per a més informació consulteu les bases reguladores a la pàgina web del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació .