Investiga

S'han publicat els programes de treball definitius pel període 2021-2022 del programa marc de finançament europeu de la RDI, Horizon Europe. Els podeu trobar a la Meva UdG (enllaç).

A diferència d'H2020, a Horizon Europe, els programes de treball s'estableixen per dos anys (actualment s'han publicat els del període 2021-2022), s'estructuren en:

• Destinations: on es detallen els "Expected impacts", impactes a llarg termini, a nivell social econòmic i científic, esperats més enllà de la vida dels projectes finançats
    • Convocatòries: seran per dos anys i recullen el llistat de tòpic o tòpics, amb les mateixes dates de tancament de presentació.
      • Tòpics: on es defineixen els "Expected outcomes", efectes a mig termini esperats per part dels projectes i l'abast (scope) de les activitats planificades en el Projecte; també s'hi indica el tipus de projecte, el pressupost i els resultats esperats durant el període d'execució del projecte.

Més informació sobre Horizon Europe:

1r PLA ESTRATÈGIC (2021-2024)

1r Pla Estratègic del Programa Horizon Europe

El Pla Estratègic per l’Horizon Europe, publicat al mes de març, estableix les orientacions estratègiques per les inversions del període 2021-2024, que són:

• promoure una autonomia estratègica oberta, liderant el desenvolupament de tecnologies, sectors i cadenes de valor digitals, per accelerar i dirigir les transicions digital i verda mitjançant tecnologies i innovacions centrades en l’ésser humà.
    • restaurar els ecosistemes i la biodiversitat d’Europa i gestionar els recursos naturals de manera sostenible per garantir la seguretat alimentària i un entorn net i saludable
    • convertir Europa en la primera economia circular, sostenible, amb capacitat digital, mitjançant la transformació dels seus sistemes de mobilitat, energia, construcció i producció
    • crear una societat europea més resistent, inclusiva i democràtica, preparada i sensible a amenaces i desastres, abordant les desigualtats i proporcionant atenció sanitària d’alta qualitat, i capacitant a tota la ciutadania a actuar en les transicions verdes i digitals

Més informació sobre el 1r Pla Estratègic: enllaç

3 PILARS

Pilar 1 Ciència Excel·lent

Té com a objectiu incrementar la competitivitat científica mundial de la Unió Europea a través dels següents instruments:

Pilar 2 Reptes Globals i Competivitat industrial europea

Té com a objectiu generar coneixements que puguin aportar solucions innovadores als reptes globals de la societat. Hi ha sis clústers:

Pilar 3 Europa Innovadora

Té com a objectiu fer d’Europa una pionera en innovació i creació de mercats.

Programa transversal: Ampliar la participació i enfortir l’espai europeu de recerca

Un àrea transversal obre dos programes destinats a l’enfortiment de l’Espai Europeu de Recerca i la participació ciutadana:

NOVETATS

Consell Europeu de la Innovació

El Consell Europeu de la Innovació (European Innovation Council - EIC) dona suport a innovacions a gran escala i amb potencial arriscat per a inversions privades i iniciatives innovadores en la creació de mercats del futur.
Ofereix tres instruments complementaris per escurçar la distància entre la idea i la inversió d’un projecte:

• Pathfinder: subvencions de tecnologia primerenca i precomercial
    • Transition to Innovation: per fer el pas de la tecnologia al negoci
    • Accelerator: finançament mixt de comercialització prèvia i ampliació del mercat

Més informació sobre el Consell Europeu de la Innovació: enllaç

Missions

Les missions són mandats per resoldre un repte de la societat, establint objectius i terminis definits. Són dissenyades en col·laboració amb la ciutadania, en una aproximació a la presa de decisions polítiques.
Les àrees on s’estableixen les missions són:

1. Mission Area for Adaptation to Climate Change, including Societal Transformation
    2. Mission Area for Cancer
    3. Mission Area for Healthy Oceans, Seas, Coastal and Inland Waters
    4. Mission Area for Climate-neutral and Smart Cities
    5. Mission Area for Soil Health and Food

Més informació sobre les Missions de recerca i innovació: enllaç

Associacions europees (partnerships)

Les associacions són col·laboracions de la Comissió Europea amb institucions dels països membres, tant del sector públic com privat. El seu objectiu és afrontar els reptes mundials i la modernització industrial mitjançant esforços de recerca i innovació coordinats.
Els partnerships estan agrupats per àrees:

1. Salut
    2. Digital, indústria i espai