Investiga

GENCAT-OSIC -Ajuts a projectes d’investigació literària 2024

S’han publicat les Bases específiques per a beques a projectes d’investigació literària.

Objecte

La finalitat d'aquesta línia de beques és donar suport als projectes d'investigació sobre moviments, obres, autors o autores i crítica literària de literatura catalana o occitana. Es beca la dedicació a la investigació.

S'hi poden presentar projectes destinats a ser publicats en forma d'estudis; a ser desenvolupats com a recursos digitals, exposicions o en format audiovisual, o a fer accessibles fons literaris personals.

Se n'exclouen expressament els projectes orientats a esdevenir formalment tesis de llicenciatura o doctorals, treballs de final de grau, treballs de final de màster o similar.

Persones beneficiàries

Poden optar a aquestes beques les persones físiques i les agrupacions de persones físiques sense personalitat jurídica que es reuneixen per dur a terme projectes conjunts, sempre que tots els membres, que tenen la consideració de beneficiaris, reuneixin les condicions que exigeixen les bases.

Requisits i condicions

Per obtenir la condició de beneficiàries, les persones sol·licitants han de complir, a més dels requisits i les condicions que estableix la base general 4, els requisits i les condicions següents:

a) Cada sol·licitant només pot presentar una única sol·licitud i per a un únic projecte.

b) L'activitat d'investigació s'ha de dur a terme dins de l'any natural de la concessió de la beca. Se'n poden excloure els projectes per als quals, a causa del contingut i l'extensió, no quedi justificada una dedicació mínima de tres mesos.

c) El projecte d'investigació ha de ser inèdit.

Quantia

Les beques constitueixen una dotació econòmica no proporcional a les despeses.

L'import de la beca és de 4.000 euros.

El nombre de beques s'ha d'establir en cada convocatòria.

El cost del projecte és el cost de la manutenció per dedicació al projecte, calculat a raó de 45,00 euros per dia natural.

L'import de la beca, en concurrència amb altres beques o ajuts, ingressos o recursos per al mateix projecte d'investigació, no pot superar el cost del projecte.

Documentació que cal presentar amb la sol·licitud

Cal annexar al formulari de sol·licitud, a més de la documentació que preveuen les bases generals 8 i 12.5, la documentació següent:

-Projecte de l'activitat.

-El currículum de la persona o l'equip responsable que sol·licita la beca.

-Una mostra de com a mínim 20.000 caràcters, amb espais inclosos, de la investigació proposada.

-En el cas de projectes que incloguin la transcripció, l'anotació o l'edició crítica de textos, articles o cartes, a més de la mostra de la investigació, cal presentar en un annex com a mínim 10.000 caràcters, amb espais inclosos, de la transcripció, l'anotació o l'edició crítica d'aquests documents i els originals corresponents.

-Document de nomenament de la persona representant o apoderada única (només en el cas d'agrupacions de persones físiques sense personalitat jurídica (d'acord amb la base general 12.5.a).

No cal presentar el pressupost que preveu la base general 8.1.b).

Criteris de valoració

La valoració dels projectes s'ha de fer d'acord amb els criteris següents:

a) La qualitat previsible del projecte d'investigació, atesa la mostra que se'n pugui examinar (fins a 4 punts):

Qualitat previsible molt alta: 4 punts.

Qualitat previsible alta: 3 punts.

Qualitat previsible mitjana: 2 punts.

Qualitat previsible baixa: 1 punt.

Qualitat previsible molt baixa o insuficient: 0 punts.

b) L'interès del projecte d'investigació presentat (fins a 4 punts):

Interès molt alt: 4 punts.

Interès alt: 3 punts.

Interès mitjà: 2 punts.

Interès baix: 1 punt.

Interès molt baix o insuficient: 0 punts.

c) El currículum o la trajectòria de la persona o l'equip que sol·licita la beca (fins a 2 punts):

Coneixements, experiència o trajectòria de la persona o l'equip que fa el treball d'investigació amplis: 2 punts.

Coneixements, experiència o trajectòria de la persona o l'equip que fa el treball d'investigació suficients: 1 punt.

Coneixements, experiència o trajectòria de la persona o l'equip que fa el treball d'investigació insuficients: 0 punts.

Terminis

Termini oficial Generalitat: del 17 d’abril al 3 de maig a les 14:00h.

Enllaços a documents d’interès

Bases generals