Investiga

Ministerio de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030 - Ajuts prevenció transtorns del joc

El Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 20230 ha publicat la convocatòria de subvencions per al desenvolupament d’activitats d’investigació relacionades amb la prevenció dels trastorns del joc, amb els efectes derivats d’aquests trastorns o amb els riscs associats a aquesta activitat . El pressupost global de la convocatòria és de 950.620€. El termini intern UdG finalitza el 2 de maig de 2024 a les 9 hores.

L’objecte d’aquesta convocatòria és la promoció de la investigació científica relacionada amb els trastorns de joc, amb els efectes dels trastorns esmentats i amb els regs associats a aquesta activitat.

Els projectes a finançar s'articularan en una de les línies de recerca següents:

• Detecció primerenca de participants amb un comportament de joc de risc o de major gravetat.
    • Dany individual, familiar o social associat a les activitats de joc en algun dels entorns següents: salut personal; impacte emocional o psicològic, dificultats financeres, afectació laboral o de formació acadèmica; dificultats en les relacions socials; problemes legals.
    • Mecanismes, instruments o processos de minimització de les conseqüències negatives associades a les activitats de joc.
    • Relacions entre el sector dels videojocs i el de les activitats de joc (loteries, jocs d'atzar, pòquer i/o les apostes).
    • Característiques estructurals de les loteries, els jocs d'atzar, el pòquer i/o les apostes.
    • Impacte de gènere en els comportaments de joc de risc o de major gravetat.

La data d'inici del projecte en cap cas no podrà ser anterior a l'1 de gener de 2024, i només podrà estendre’s, com a màxim fins al 30 de juny de 2025.

Entitats beneficiàries

Podran ser beneficiàries de les subvencions, les entitats que tinguin residència fiscal a l’estat espanyol i disponguin d’un establiment permanent en territori espanyol. Les entitats que hi poden participar son:

• Centres públics d’investigació – en el que estan incloses les universitats públiques
    • Centres privats d’investigació
    • Institucions sanitàries privades vinculades o concertades al Sistema Nacional de Salut, que desenvolupin activitats de I+D+i

L'investigador o investigadora principal, a més de la resta de membres de l'equip de recerca, han de tenir vinculació amb el centre o l'entitat sol·licitant mitjançant una relació funcionarial, estatutària o laboral, almenys durant el període comprès entre la finalització del termini de presentació de sol·licituds i tot el període d’execució de la subvenció concedida.

L'investigador principal no podrà formar part de cap altre projecte subvencionat en aquesta convocatòria.

Requisits dels projectes

1. Els projectes subvencionats per aquesta convocatòria suposaran un avenç en l'àmbit del coneixement científic, bàsic o especialitzat, sobre la prevenció dels trastorns del joc, sobre els efectes dels trastorns esmentats o sobre els riscos associats a aquesta activitat. A aquests efectes, només podran ser finançats aquells projectes que, en el context assenyalat, tinguin per finalitat l'adquisició de nous coneixements, bé de forma directa, o bé a mitjançant l'ús de coneixements ja existents amb vista a l'elaboració de noves iniciatives de caràcter innovador.
    2. Els projectes seran executats per un equip de recerca a càrrec d'un investigador o investigadora principal responsable del desenvolupament de les activitats proposades.
    3. La realització dels projectes objecte de les subvencions previstes en aquesta convocatòria haurà d’atenir-se al que estableixen els principis internacionals i la normativa vigent que els resulti aplicable en matèria de bioètica, experimentació animal, bioseguretat, seguretat biològica, protecció del medi ambient, patrimoni natural i biodiversitat, patrimoni històric i cultural i protecció de dades, i respectar els principis fonamentals establerts a la Declaració d'Hèlsinki, al Conveni del Consell d’Europa relatiu als drets humans i la biomedicina i a la Declaració Universal de la Unesco sobre el genoma humà i els drets humans.

Terminis de presentació

El termii intern de presentació de sol·licituds finalitza el dijous 2 de maig de 2024 a les 9 hores.

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 5 de maig de 2024.

Documentació complementària

Si teniu interès en participar en aquesta convocatòria, us demanem si us plau que us poseu en contacte amb nosaltres al més aviat possible amb recercaoitt@udg.edu