Investiga

GENCAT – Subvencions de l’àmbit de les arts escèniques, visuals i música

Aquestes beques promouen projectes de recerca, innovació, investigació o experimentació elaborats per una persona o una agrupació de persones físiques per aportar nous continguts o una conceptualització dels llenguatges en els àmbits de l'arquitectura i el disseny, les arts escèniques, la música, el pensament o els jocs de taula.

La Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural del Departament de Cultura ha pbert la convocatòria de subvencions de l'àmbit de les arts escèniques, visuals i música.

Les modalitats de subvenció són les següents:

1. Beques per a projectes de recerca i innovació en qualsevol dels llenguatges artístics contemporanis en l'àmbit de les arts visuals i de l'arquitectura i el disseny..
    2. Beques per a projectes de recerca i innovació en l'àmbit de les arts escèniques. Aquesta modalitat de beques dona suport a projectes de recerca, innovació i creació en l'àmbit de la dansa, el teatre i el circ que comportin un treball d'investigació dels llenguatges artístics sobre els quals es treballa, vinculats o no a una producció.
    3. Beques per a projectes de recerca i innovació en l'àmbit de la música. Aquesta modalitat de beques dona suport a la creació compositiva d'obres originals, excepte en casos de revisions, versions o instrumentacions posteriors d'obres del mateix autor o d'obres d'altres autors.
    4. Beques per a projectes de recerca promoguts per investigadors, pensadors, crítics, historiadors, comissaris, etc., que facin treballs d'investigació teòrics en els àmbits de la cultura artística, humanista, del pensament i dels nous sectors creatius, amb la finalitat de presentar-los públicament.
    5. Beques per a projectes de recerca que promoguin la creació de jocs de taulaoriginals concebuts com a eina de socialització, integració i aprenentatge i amb una temàtica cultural, tant si estan vinculats a una edició i posterior producció del joc de taula com si no.

Persones beneficiàries

Aquestes beques s’adrecen a persones físiques i a agrupacions de persones físiques sense personalitat jurídica que treballen conjuntament per al projecte.

Documentació a adjuntar a la sol·licitud

1. Projecte d’activitat o actuació
    2. Currículum detallat de la persona sol·licitant o de cadascun dels membres de l’agrupació. En aquest currículum, has d’especificar-hi:
      • els títols universitaris o d’ensenyament artístic superior
      • la trajectòria academicotècnica o professional en l’àmbit artístic
    1. Còpia del títol universitari o d’ensenyament artístic superior o la documentació acreditativa de la trajectòria academicotècnica o professional.
    2. Documentació acreditativa del veïnatge civil català, si tens domicili fora de Catalunya.

Requisits

Els requisits que han d’acompanyar de les sol·licituds son els següents:

• Has de fer el projecte dins de l'any de concessió de la beca.
    • Només pots presentar una única sol·licitud per a un únic projecte i per a una sola modalitat.
    • Has de complir un d’aquests tres requisits:
      • tenir el títol universitari o d'ensenyament artístic superior que acrediti l'especialitat corresponent
      • acreditar la trajectòria academicotècnica en l'àmbit corresponent
      • acreditar una trajectòria professional en l'àmbit corresponent durant un període mínim de tres anys.
    • Pots fer el projecte dins o fora de Catalunya durant un període mínim de cinc mesos de dedicació

Data presentació de sol·licituds: Del dijous 11 d’abril al divendres 26 d’abril de 2024

Dotació

L'import de la beca és de 6.000 euros.

Documentació complementària

Bases específiques

Presentació de sol·licituds

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Recerca (jordi.tubert@udg.edu).