Investiga

GENCAT - Projectes de recerca de Memòria Democràtica 2024

L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport a activitats culturals, commemoratives, pedagògiques, de recerca, de documentació i de difusió de la memòria democràtica. El termini per presentar el full de priorització finalitza el dia 9 d'abril de 2024.

Les actuacions que poden ser objecte de subvenció han de correspondre a un dels àmbits següents:

• Àmbit 1. Actuacions commemoratives d'esdeveniments o bé actuacions d'homenatge a persones físiques o jurídiques que s'hagin significat pel seu compromís amb la lluita per la defensa i el restabliment de les llibertats i la democràcia.
    • Àmbit 2. Actuacions de formació, recuperació, dignificació i difusió de la memòria democràtica relacionades amb esdeveniments succeïts durant la Segona República, la Guerra Civil, la dictadura i la Transició, o relatives a l'exili, la deportació, la repressió franquista, la resistència democràtica i la construcció de la societat democràtica: s'hi inclouen l'organització de congressos, seminaris i exposicions; els productes audiovisuals de no-ficció, i l' edició de publicacions i projectes educatius, pedagògics, culturals o artístics.
    • Àmbit 3. Projectes de recerca: s'hi inclouen les investigacions inèdites en matèria d'història i de memòria que utilitzin fonts arxivístiques, visuals, orals i escrites, entre d'altres.
    • Àmbit 4. Projectes destinats a la catalogació, l'inventari i la digitalització de fons documentals.
    • Àmbit 5. Projectes destinats a la col·locació i creació de senyalització d'espais i la realització d'obres en espais de memòria.

Persones o entitats beneficiàries

Poden optar a les subvencions les persones físiques o jurídiques, públiques o privades domiciliades a Catalunya.

Als efectes d'aquestes bases, tenen la consideració d'entitats jurídiques públiques: els consells comarcals, els ajuntaments, les mancomunitats de municipis, els consorcis adscrits a ens locals, les entitats municipals descentralitzades i les universitats públiques.

Cada entitat sol·licitant podrà presentar com a màxim un projecte.

Import a finançar

L'import de l'ajut és com a màxim el 80% de la despesa total. L'import de les subvencions no podrà superar la quantitat de:

• Àmbit 1. Màxim: 5.000 €.
    • Àmbit 2. Màxim: 9.000 €.
    • Àmbit 3. Màxim: 5.000 €.
    • Àmbit 4. Màxim: 5.000 €.
    • Àmbit 5. Màxim: modalitat a) 15.000 € i modalitat b) 30.000 €.

Documentació

• Memòria explicativa i detallada del projecte per al qual se sol·licita la subvenció, on s’especifiqui les dates d’inici i de finalització previstes i el lloc de realització del projecte.
    • En el cas dels projectes de l’àmbit 3, han d’incloure el currículum de l’autor de la recerca.
    • Un pressupost complet i detallat de despeses i d’ingressos amb indicació del pressupost total del projecte, la quantia de la subvenció que se sol·licita, d’acord amb les limitacions que s’establiran a la convocatòria corresponent, i el detall de les fonts de finançament previstes.

IMPORTANT: com a universitat podrem presentar una única sol·licitud i, per aquest motiu, si esteu interessats a sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, cal que ens feu arribar fins el dia 9 d’abril aquest full de priorització per tal que, d'entre totes les propostes que rebem, l'Òrgan competent pugui dictaminar quina serà la que podrà presentar-se en la convocatòria 2024 del Memorial Democràtic.

Enllaços

Si teniu intenció en sol·licitar un ajut en aquesta convocatòria, poseu-vos en contacte amb nosaltres al més aviat possible amb en Jordi Tubert- recercaoitt@udg.edu.