Investiga

El projecte ENFIELD (European Lighthouse to manifest trustworthy and green AI) finançat per la Comissió Europea sota el programa Horizon Europe, té com a objectiu establir un centre d’excel·lència europea per fer avançar la recerca bàsica en IA adaptativa, verda, fiable i centrada en humans, alineada amb els reptes de la industria.

El projecte té previst obrir un total quatre convocatòries (dues el 2024 i dues el 2025), donant suport a 76 investigadors per fer intercanvis per dur a terme activitats de recerca bàsica relacionades amb, com a mínim una de les següents àrees (verticals i horitzontals):

Green AI

G-AI.1 Advancing Green AI on The Edge: Innovations For Sustainable, Efficient, And Continual
Learning In Edge Computing.
G-AI.2 Optimizing Green AI in The Edge-To-Cloud Continuum.
G-AI.3 Green AI Metrics Initiative.

Adaptive AI

A-AI.1 Approaches to Incremental Learning Robustness and Trustworthiness 6
A-AI.2 Advancing Adaptive AI on The Edge: Innovations for Sustainable, Efficient, and Continual
Learning in Edge Computing 7
A-AI.3 Neuroscience Inspired Adaptive AI

Human Centric AI

HC-AI.1 Evolving Symbolic Models for Decision Making
HC-AI.2 Novel Explainable AI Methods for Decision Making
HC-AI.3 Interpretable Data Driven Decision Support Systems

Trustworthy AI

T-AI.1 Modelling Trust in Distributed AI System Architectures
T-AI.2 Detection of AI Generated Content
T-AI.3 Secure Voice Biometrics with Fake Voice Detection

Energy

VE.1 Methods of Explainable Machine Learning applied to LiDAR Scan Analysis

VE.2 Coordinated Edge Control of Electric Vehicles Charging at Low Voltage Grid (or Microgrids)

Space

VS.1 Fast and Accurate Atmospheric RT Simulations for Satellite Microwave Instruments

VS.2 Generative Models for3D Cloud Fields

VS.3 Cost Effective Precipitation Retrievals

Manufacturing

VM.1 Automatic and Efficient Identification of Batch Production Patterns for Tool Machines

VM.2 Self X Integration in manufacturing domain

La convocatòria no finançarà activitats de recerca en si mateixa, sinó que promou activitats d’intercanvi (de 3 a 6 mesos) per generar col·laboracions de recerca entre personal investigador arreu d’Europa.

Elegibilitat:

• personal de recerca (pre- o postdoctoral), de forma individual o en grups amb mínim un investigador/a sènior i un o dos pre-doctorals,
  • el personal pre-doctoral ha de demostrar estar matriculat en un programa de doctorat en un país elegible (estat membre de la UE o associat al programa Horizon Europe)
  • el personal post-doctoral o sènior ha de tenir un vincle contractual amb una entitat establerta en un país elegible

Finançament: 2.400€/mes (màxim 14.000€ per 6 mesos) per cobrir les despeses amb el desplaçament i la manutenció

Pressupost: 110.000€ per a 19 propostes

Termini: 31 de març 2024, 17h00 CET

Més informació

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu