Investiga

UE: PRIMA 2024: Ajuts a la recerca en l'àrea mediterrània

Finançament a projectes col·laboratius transnacionals per una gestió sostenible dels sistemes de l’aigua, l’agricultura i la cadena alimentària. Terminis de la primera fase, els dies 2 i 4 d’abril 2024

La convocatòria 2024 de l’Associació europea PRIMA (Partnership on Research and Innovation in the Mediterranean Area) finançarà projectes de recerca i innovació capaços a desenvolupar i aplicar solucions innovadores, eficients i sostenibles per la producció i subministrament d’aliments i d’aigua en el Mediterrani.

Es divideix en dues seccions, tres àrees temàtiques i una temàtica transversal:

Secció 1:

• Àrea temàtica 1: Water management in the Nexus: Sustainability of Mediterranean irrigated agriculture through the implementation of WEFE Nexus approach.; pressupost 9.2M€
  • Àrea temàtica 2: Farming Systems in the Nexus:  Tòpic  Transformative adaptation of Mediterranean dry farming systems using water harvesting technique to address extreme drought in arid and semi-arid environments; pressupost 9,6M€
  • Àrea temàtica 3: Food Value chain in the Nexus: Developing cost-effective and sustainable technologies adapted to Mediterranean Food Systems to decrease food loss and waste; pressupost 9,1M€
  • Temàtica transversal Nexus Water-Energy-Food-Ecosystems: Tòpic Accelerate adaptation and mitigation to climate change in the Mediterranean region by deploying WEFE nexus solutions, pressupost 8.2M€

Premi PRIMA Wefe Nexus; PRIMA Woman Greening Food Systems Award in the Mediterranean Region pressupost 20.000€ per 2 premis.

Elegibilitat: La participació es regeix per la normativa del programa Horizon Europe i el finançament és de la Comissió Europea.

Secció 2:  Multi-topics

• Àrea temàtica 1: Water management in the Nexus: Effective water accounting approaches under crisis conditions: climate change and external shocks.
  • Àrea temàtica 2: Farming Systems in the Nexus: Revitalizing agroforestry practices for sustainable land use and climate resilience in the Mediterranean Region
  • Àrea temàtica 3: Food Value chain in the Nexus: Leveraging urban and local food systems for sustainable food systems transformation.

Elegibilitat:

• Cada entitat ha de complir amb la normativa de la seva agència nacionals finançadora
  • Màxim dues entitats espanyoles per consorci

Les entitats espanyoles seran finançades per la Agencia Estatal de Investigación. (convocatòria “Proyectos de Colaboración Internacional”) o per CDTI.

Es recomana la inclusió d’una empresa espanyola qui podrà demanar finançament a CDTI.

Pressupost

• total: 7M€
  • Espanya: 4,25M

Finançament AEI:

• Màx.140k/soci; màx.200k/dos socis;
  • màx.220k/coordinar; màx.260k/soci+coordinador
  • fins a 30k addicionals per treballs experimentals substancials.

S’han d’afegir un màxim de 25% en costos indirectes.

Terminis:

• Secció 1 (pre-propostes): 2 d’abril 2024, 17h00
  • Secció 2 (pre-propostes): 4 d’abril 2024, 17h00

Documents de referència | FAQs

Cerca de socis

Jornada informativa PRIMA 2024, 16 de gener 2024 (gravació)

Projectes finançats en convocatòries anteriors

Apunta’t com a personal expert avaluador PRIMA

Més informació

El programa PRIMA aglutina 19 països i té com a objectiu desenvolupar les capacitats RDI i desenvolupar coneixements i solucions innovadores comunes per sistemes agroalimentàries i de subministrament d’aigua en l’àrea mediterrània per fer-los més sostenibles i en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

El programa està cofinançat entre la Comissió Europea (mitjançant el programa Horizon Europe) i les agències nacionals dels 19 països participants.

PRIMA s’organitza en convocatòries anuals estructurades en 3 seccions, la primera secció finançada pel programa Marc de la CE i la segona secció finançada pels països participants.

Les entitats participants espanyoles, organismes públics, seran finançats per l’Agencia Estatal de Investigació (AEI) i les empreses per CDTI.

Si necessiteu més aclariments sobre aquesta convocatòria, podeu contactar amb la Secció de Projectes Europeus i Internacionals de l’OITT: european.office@udg.edu