Investiga

L’Escola d’Administració Pública de Catalunya atorga les subvencions per a l’elaboració de treballs de recerca sobre Administració pública i polítiques públiques per promoure la transferència de coneixement a les administracions i l’impacte social de la recerca, a través de la recerca col·laborativa, amb l’objectiu d’identificar solucions innovadores per a la presa de decisions. (01/02 a 01/03) (termini intern 26/02)

La convocatòria està oberta a les universitats catalanes i els centres públics i privats de Catalunya, sense finalitats de lucre, que porten a terme activitat de recerca. Es demana que els equips de recerca estiguin formats per membres de l’acadèmia, de l’Administració pública i de la societat civil. Un dels membres de l’Administració actuarà com a mentor institucional del projecte de recerca.

Els treballs s’hauran de lliurar en un termini de 12 mesos a partir de l’adjudicació. L’import del finançament serà d’entre 6.000 euros i 12.000 euros per treball.

L’objecte de les subvencions és la realització de treballs de recerca innovadors que generin nou coneixement per a la millora de les administracions i les polítiques públiques de Catalunya i que tinguin potencial inclusiu per involucrar la societat en el procés científic.

Els treballs han d’aportar solucions concretes, amb capacitat transformadora de les administracions i les polítiques públiques. Han d’adoptar un enfocament pluridisciplinari i han d’incloure la participació d’actors socials rellevants (representants de l’acadèmia, l’Administració pública, la societat civil, la indústria i la comunitat educativa, entre d’altres) en el disseny i en el desenvolupament de la recerca.

Els equips de recerca han d’estar integrats per tres o més membres, amb almenys una persona de cadascun dels col·lectius següents: acadèmia, Administració pública i societat civil. Una de les persones del col·lectiu acadèmic actua com a responsable del projecte i interlocutora de l’EAPC, i una de les persones del col·lectiu de l’Administració pública actua com a mentora institucional.

La convocatòria 2024 estableix que els treballs de recerca poden versar sobre els temes següents:

1. L'administració digital: necessitats, oportunitats i riscos
2. La qualitat dels serveis públics
3. La qualitat de les institucions
4. La gestió del coneixement: captació, retenció i reconeixement del talent; gestió del relleu generacional a les administracions púbiques
5. La governança del sector públic

Més Informació: https://eapc.gencat.cat/ca/recerca/subvencions_recerca/