Investiga

El programa Indústria del Coneixement, promogut des del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, vol impulsar un model econòmic basat en el coneixement, incentivant la transferència dels resultats de la recerca provinents dels diferents centres de generació de coneixement del sistema català de ciència i innovació, a fi i efecte d’aconseguir la generació de llocs de treball d’alta qualificació i una millora significativa de les activitats innovadores.

Aquests ajuts inclouen el suport a la transferència del coneixement per mitjà del finançament d’ajuts en diverses fases del procés de valorització i transferència, per donar suport al desenvolupament d’aquelles activitats que condueixin a convertir el coneixement generat a les diferents entitats generadores de coneixement en productes o serveis que millorin la vida de les persones. Així mateix, inclou el suport per la captació de talent que aporti experiència en l’àmbit de la transferència del coneixement als grups de recerca del sistema d’R+D+I de Catalunya.

Aquest programa promou la visió internacional de la innovació i la transferència del coneixement, conscient de la necessitat de col·laboració, així com de captació de fons a nivell internacional per tal de fer de l’economia del país més connectada al món i, pet tant, més diversificada i amb més recursos.

Aquest programa preveu tres modalitats d’ajuts:

• Modalitat A. Llavor: per a projectes innovadors amb potencial d’incorporació al sector productiu.

Termini presentació sol·licituds: des del 14 de setembre de 2023 fins a l'11 d'octubre de 2023 a les 14.00 hores.

• Modalitat B. Producte: destinats a l’obtenció de prototipus i a la valorització i transferència dels resultats d’investigació generada per equips de recerca de Catalunya.

• Modalitat C. Innovadors: per a projectes de valorització i transferència de coneixement desenvolupats per innovadors en estades en entitats del sistema de recerca i innovació de Catalunya.

Termini presentació sol·licituds: des del 23 d'octubre fins al 20 de novembre de 2023 a les 14.00 hores.

Addicionalment, el programa vol donar suport al procés de transferència per mitjà de programes d’acompanyament especialitzat que aportin coneixement, formació i expertesa en diferents àmbits relacionats amb la transferència del coneixement.

Més informació.

Convocatòria