Investiga

GENCAT - Convocatòria per a projectes de recerca educativa

El Dept. d'Educació ha fet públiques les bases i la convocatòria de subvencions per a projecte de recerca en l'àmbit de l'educació no universitària per al període 2023-2026. El període de presentació de sol·licituds serà de l'1 al 21 de setembre.

La finalitat d'aquesta convocatòria és finançar projectes de recerca educativa amb l'objectiu de fer un salt qualitatiu en el sistema educatiu per potenciar tot el coneixement científic generat per la recerca educativa; els projectes s'han d'adscriure en alguna de les següents línies de recerca:

• Línia A: Recerca basada en dades quantitatives que segueixin metodologies experimentals o quasi
      experimentals.
    • Línia B: Recerca basada en la revisió de la literatura amb anàlisi de casos i propostes d'actuació.
    • Línia C: Aplicació d'evidències de recerca en centres educatius.

La convocatòria estableix que el periode de les activitats subvencionables s'inicia l'11 de juliol de 2023 i finalitza el 30 de setembre de 2026. Es poden executar els projectes i les actuacions en un termini inferior al de la data de finalització establerta.

Requisits generals

1. Els projectes de recerca presentats han d'estar contextualitzats en l'àmbit educatiu català.
    2. El projecte de recerca ha de ser executat per un equip de recerca adscrit a l'entitat beneficiària. El projecte de recerca ha de ser dirigit per un/a investigador/a principal, o dos/dues, amb el títol de doctor/a, però només un/a dels dos/de les dues podrà constar com a investigador/a principal de la sol·licitud.
    3. Els projectes, els materials i la resta de documentació s'han de presentar almenys en llengua catalana per a la línia B, i en llengua catalana i llengua anglesa per a les línies A i C. S'hi ha de fer un ús no sexista del llenguatge.
    4. Els projectes presentats han de ser originals i no poden haver estat finançats per la Generalitat de Catalunya o altres administracions o entitats públiques o privades, en l'àmbit local, estatal ni internacional.

Documentació

Juntament al formulari de sol·licitud caldrà aportar també els documents següents:

1. Memòria descriptiva del projecte, d'acord amb el document normalitzat i tenint en compte els requisits que s'estableixen a la base 6.
    2. Pressupost del projecte, d'acord amb el document normalitzat.
    3. Cronograma del projecte.
    4. Currículum de tots els membres de l'equip de recerca.
    5. En el cas de la línia B, còpia digitalitzada del títol de doctor/a de l'investigador o la investigadora principal.
    6. Document normalitzat de sol·licitud d'accés als centres educatius, si escau, amb les dades que s'especifiquen a l'apartat 2 d'aquesta base.
    7. Document normalitzat de sol·licitud de dades confidencials amb finalitats científiques, si escau, amb les dades que s'especifiquen a l'apartat 3 d'aquesta base.
    8. En cas de projectes que impliquin accés als centres educatius, cal annexar al formulari de sol·licitud el document normalitzat de sol·licitud d'accés a centres educatius, en el qual es requeriran les dades següents:
      1. Població objecte d'estudi: alumnat (especificant-ne els ensenyaments, nivells i edats), personal docent, personal d'administració i serveis, o bé altre personal.
      2. Proposta dels centres educatius als quals es vol accedir, en forma de llista.
      3. Calendari previst de la recollida de dades, proposta d'inici i de finalització de l'accés als centres educatius i, si escau, periodicitat.
      4. Tractaments i explotació de les dades previstes.
      5. Relació del personal tècnic que tindrà accés als centres educatius. Només podran accedir als centres educatius les persones que desenvolupin activitats que tinguin les esmentades finalitats i disposin de la corresponent autorització d'accés del Departament d'Educació.
      6. Si en el procés d'obtenció de la informació es requereixen dades personals, cal indicar el tipus de dades i l'anàlisi del nivell de risc del tractament de dades que es vol dur a terme.
      7. Mesures de seguretat tècniques i organitzatives adequades per aplicar els principis de protecció de dades personals des del disseny i per defecte en totes les fases del projecte.
    9. En cas que se sol·licitin dades confidencials, cal annexar al formulari de sol·licitud el document normalitzat de sol·licitud de dades confidencials, en el qual es requeriran les dades següents:
      1. Informació de les persones que tindran accés a les dades.
      2. Exposició dels motius pels quals no es poden assolir els objectius de la recerca utilitzant únicament dades de
        domini públic (no confidencials).
      3. Dades que se sol·liciten i que es pretenen tractar.
      4. Mètodes de custòdia de les dades confidencials.

Presentació de sol·licituds

El període de presentació de sol·licituds estarà comprés entre l'1 el 21 de setembre de 2023.

Convocatòria

Accés formulari sol·licitud

Trobareu els models normalitzats de la convocatòria un cop accediu al formulari de sol·licituds.

Si necessiteu més aclariments sobre aquestes bases, podeu contactar amb la Secció de Recerca, recercaoitt@udg.edu