Investiga

VII Convocatòria d'ajuts per a la transferència del coneixement al sector agroalimentari

La Càtedra AgroBank té com un dels seus objectius fonamentals promoure la transferència del coneixement entre els investigadors de les universitats i centres de recerca, i el sector productiu, com una eina fonamental per impulsar la innovació en l'àmbit agroalimentari.

La innovació, activitat fonamental requerida per satisfer necessitats no cobertes fins al moment, està íntimament lligada al progrés. En el sector agrari i alimentari encara hi ha múltiples facetes en les quals hi ha espai per a la innovació, tant mitjançant l'optimització de les matèries primeres i dels processos, com mitjançant la millora dels productes des dels seus diferents vessants nutricionals, funcionals, organolèptiques, d'envàs i econòmiques. No cal oblidar tampoc com des de la innovació es pot contribuir a la sostenibilitat i a la consecució de l'objectiu d'aconseguir un sistema més respectuós amb el medi ambient.

La Càtedra entén que en molts casos l'activitat investigadora lligada a la innovació requereix d'un impuls addicional per acabar de traslladar a la societat els descobriments o invencions que es donen en l'àmbit acadèmic, de manera que els descobriments aconseguits puguin repercutir en un bé per a la societat que ha finançat aquests treballs. Per això, treballar conjuntament amb la indústria agroalimentària és bàsic però, en ocasions, la connexió entre els investigadors i les empreses no és tot el fluïda que seria desitjable, per falta d'informació sobre el que s'està fent als centres de recerca, o per l'escassetat d'ajudes a la transferència del coneixement generat.

Se seleccionarà un únic projecte, el finançament del qual serà 15.000 euros. L'import del premi estarà subjecte a la retenció aplicable segons la legislació vigent.

El termini per a la presentació de sol·licituds s'inicia el 15 de setembre de 2023 i finalitza el 31 d’octubre de 2023 a les 14.00h.

Més Informació: http://www.catedragrobank.udl.cat/ca/ajudes-a-la-investigacio

Contacta OITT: valoritzacio@udg.edu