Investiga

5a Edició del Programa "The Collider" de promoció de l'emprenedoria científica

El programa de suport a l'emprenedoria científica "The Collider" està impulsat per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, i té com a objectiu connectar el talent científic amb el talent emprenedor, per mitjà de la creació de noves Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) basades en tecnologies disruptives dins els àmbits Salut, Indústria 4.0, Energia, Mobilitat i Agri-Food

***INFO in english click HERE --> https://www.udg.edu/ca/investiga/convocatories-i-ajuts/detall-convocatories/eventid/14726 ***

La Fundació Mobile World Capital Barcelona convoca la 5a edició del programa de transferència tecnològica "The Collider", que té com a objectiu unir talent científic i talent emprenedor per crear Empreses de Base Tecnològica (EBT/Spin-Off) amb alt valor afegit. És un programa basat en la concurrència competitiva i la selecció de projectes, on s'escolliran 15 projectes a nivell global.

Beneficiaris: Estudiants de màster, doctorat, PhD, PostDoc o investigadors,  vinculats a un grup de recerca de la UdG, amb motivació per iniciar un projecte d'emprenedoria científica. És imprescindible que les persones interessades adrecin les seves peticions prèviament a l'OITT. La organització del Programa "The Collider" cerca equips de recerca amb una forta formació en ciències o enginyeria i amb compromís i disponibilitat per assistir a les activitats de formació del programa (algunes activitats seran en línia).

Projectes elegibles: Projectes de creació d'empresa basats en resultats de recerca o tecnologies en fase de desenvolupament TRL 3-6,  com preferiblement plataformes d’intel·ligència artificial i dades, XR/3D, blockchain, Internet de les coses, maquinari i robòtica, dispositius mèdics, nous materials i/o 5G, compresos dins les verticals dels sectors Salut, Indústria 4.0, Energia, Mobilitat Agri-Food.

Desenvolupament del Programa:

Els projectes escollits seguiran el següent itinerari, que pot veure's modificat a criteri de l'entitat organitzadora:

FASE 1: Validació de la oportunitat: Des del 14/04/2021 al 06/06/2021. Es seleccionaran els projectes tecnològics que millor resolguin els reptes sectorials d’aquesta edició. Aquesta etapa està orientada a validar la tecnologia amb la indústria i el seu grau de transferibilitat. Al final d’aquesta fase, un comitè d’experts de la indústria seleccionarà els projectes aptes per passar a la següent etapa. (dedicació aprox.: 48 hores).

FASE 2: Creació d'equips: 06/06/2021 al 27/07/2021. Els projectes que superin la fase anterior, s'obriran a la creació d'equips, - amb la incorporació de persones amb perfil i expertesa en emprenedoria.

FASE 3: Validació de negoci: Des del 06/09/2021 al 17/12/2021. En aquesta fase, els equips formats en la fase anterior s'ajuntaran per treballar en la definició d’un Producte Mínim Viable (MVP) i el pla d'empresa de la futura startup. Els projectes es presentaran avant un comitè d'experts i inversió que serà qui decidirà si s'aprova o no el projecte i la posterior constitució de l'empresa (dedicació aprox.: 120 hores).

FASE 4: Creació de l'empresa: Des del 10/01/2022. Els projectes que hagin superat la fase anterior, passaran a la darrera fase, on continudefiniran el Producte Mínim Viable (MVP) definit anteriorment, amb l'execució de proves pilot en un entorn industrial, definició de una estratègia go-to-market amb els primers resultats pre-industrials, per finalment crear l'Empresa de Base Tecnològica, en coordinació amb la UdG.

Bases de participació: Enllaç

Data límit d'inscripció: diumenge 7 de març de 2021 (intern UdG: dilluns 1 de març de 2021)

Més Informació: https://thecollider.tech/call-for-technologies/

Suport en la inscripció: Ferran Lázaro (OITT) valoritzacio@udg.edu