Investiga

Organitzador
IP Helpdesk
Inscripcions

La oficina europea IP Helpdesk organitza el 9 d’abril 2024 un webinari introductori sobre la gestió de la propietat industrial i intel·lectual dels resultats generats en projectes Horizon Europe, conèixer els seus reptes i aprendre dels errors més habituals.

L’objectiu és poder respondre a les següents preguntes:

• What are the key characteristics of an EU-funded project and the different participating partners?
  • Which IP aspects have to be considered in collaborative research projects?
  • At which stages of the project does IP matter?
  • What rules exist within Horizon and what requirements have to be met?
  • What terminology is used?
  • How do I define relevant background for my project?
  • How do I define ownership of results?
  • How do I set up a regime for granting access rights?
  • What are basic IP aspects to be considered under Horizon

Més informació | Inscripcions