Investiga

Línia de recerca: Ecologia d'amfibis i rèptils aquàtics

La regió mediterrània és un punt d'alta diversitat biològica i inclou complexes comunitats de rèptils i amfibis aquàtics. No obstant aquestes comunitats estan severament amenaçades per l'enorme pressió antròpica a què estan sotmesos aquests hàbitats, incloent noves amenaces com l'expansió d'espècies exòtiques i de malalties emergents. Aquest grup d'organismes juga un paper clau en les interaccions tròfiques de les masses d'aigua, particularment en les basses temporals mediterrànies. Els objectius que es plantegen en aquesta línia de recerca serien: 1. Avaluar el impacte de les espècies exòtiques sobre les comunitats de amfibis i rèptils nadius. 2. Analitzar els factors ambientals que determinen l'estat de les poblacions autòctones d’amfibis i rèptils i/o afavoreixen l’expansió de especies exòtiques, com la granota pintada o la tortuga d’orelles vermelles. 3. Estudiar els requeriments ecològics d'espècies particularment sensibles i/o endèmiques, com l’ofegabous ibèric, la serp de collaret i la tortuga d’estany.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom