Investiga

Línia de recerca: Motivació i processos d'adaptació

L’objectiu general d’aquesta línia de treball és la investigació de la motivació humana en els processos d’adaptació durant els períodes de transició i canvi vital, situacions estressants i d’alta demanda adaptativa. De manera específica, s’analitzen: - La interacció entre les demandes de l’entorn, les característiques individuals (proactivitat) i els esforços adaptatius que fan les persones per millorar les seves condicions de vida, anticipar-se i prevenir situacions desadaptatives (exclusió social, problemes de salut o trastorns psicopatològics). - Els processos motivacionals que expliquen com gestionen les persones els seus recursos socials (capital social), construeixen i mantenen relacions, es vinculen a xarxes i demanen suport social per tal d’optimitzar la seva adaptació, benestar i desenvolupament personal.

Grups de recerca vinculats

Codis UNESCO vinculats