Internacional

Brexit: el Regne Unit seguirà participant al programa Erasmus+ fins a final del curs 2020/21

El Regne Unit va abandonar la Unió Europea amb un acord de retirada el 31 de gener de 2020, que va entrar en vigor l’1 de febrer de 2020. El període transitori durarà fins el 31 de desembre de 2020.

L'Agència Erasmus+ espanyola (SEPIE) ha confirmat que l’acord de retirada preveu la participació del Regne Unit en l’actual programa Erasmus+ 2014-2020 fins al tancament del programa, el que significa que totes les mobilitats d’estudiants, docents i personal dels projectes Erasmus+ amb el Regne Unit no es veuran interrompudes i podran continuar participant i rebent ajuts en virtut del Reglament actual fins que es completin totes les mobilitats del curs 2020/21 (incloses les mobilitats iniciades el segon semestre del curs 2020/21).

A partir de l'1 de gener de 2021, el Regne Unit serà tractat com un tercer país a l'efecte d'accés als programes de la UE, inclòs l’Erasmus+. La possible participació del Regne Unit en futurs programes després del 2020 dependrà del resultat de les negociacions generals sobre la relació futura entre la Unió Europea i el Regne Unit. No obstant això, el govern del Regne Unit s'ha compromès a negociar l'accés al següent programa Erasmus+ 2021-2027.