Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Jornada “Intersecció de risc: sensellarisme, gènere, procedència i joventut”

Més de 90 persones inscrites

El dia 1 de desembre de 2023 es va dur a terme la Jornada Intersecció de Risc: Sensellarisme, Gènere, Procedència i Joventut organitzada per l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV) amb el suport del Consell Social de la UdG.

Una de les línies de recerca que té obertes l’IRQV, concretament en el grup de recerca en Psicologia de la Salut (PSICOSALUT), és l’anàlisi de l’estat de salut de les persones sense llar. Aquesta línia està encapçalada pel Dr. Fran Calvo que des de fa uns anys dedica part del seu temps com a investigador a l’estudi del sensellarisme. És precisament el Dr. Fran Calvo l’artífex d’aquesta Jornada qui amb la seva iniciativa i dedicació va reunir diversos ponents de referència implicats en aquest àmbit.

La Jornada va aglutinar més de 90 persones inscrites, principalment professionals de l’àmbit del sensellarisme. En la seva primera part es van abordar reptes professionals, noves evidències, trajectòries professionals i perspectiva de gènere. En la seva segona part es va presentar el llibre “El sensellarisme com a patologia dual” coordinat per Dr. Calvo i publicat per l’editorial Documenta.

A continuació es recull el programa realitzat:

PRIMERA PART

9:45h. Recepció.

10h. Obertura. Participants: Dra. Sílvia Font-Mayolas. Directora de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida, Universitat de Girona (UdG). Il·lma. Sra. Aminata Sabaly Balde, Regidora d’Igualtat i Justícia Social, Regidora de Cooperació, Ajuntament de Girona. Sr. Carles Fàbregas, Director de Centre d’Acolliment i Serveis Socials “la Sopa”, Ajuntament de Girona.

10:30h. Conferència inaugural per part del Dr. Quim Brugué. Reptes professionals en matèria d’exclusió residencial.

11:00h. Taula rodona 1. Noves evidències en matèria de sensellarisme: famílies, joventut i immigració. Participants: Dra. Sònia Panadero, Dr. Fran Calvo, Dra. Virginia Matulic. Modera: Dra. Sílvia Font-Mayolas.

12:30h. Pausa/cafè.

13:00h. Taula rodona 2. Trajectòries professionals i de persones expertes per l’experiència. Participants: Sra. Elba Edelmira Galo Romero, Sr. Jesús Gamero, Sr. Mustapha Shaimi, Sr. Abdelhaq Chakour. Modera: Sra. Laura Codina

14:00h. Descans.

15:30h. Taula rodona 3. Perspectiva de gènere i sensellarisme. Participants: Dra. Pilar Albertin, Sr. Carles Fàbregas, Dra. Rebeca Alfranca, Sra. Elisenda Fernández. Modera: Sr. Alícia Parés-Bayerri.

16:30h. Clausura per part de la Dra. Sílvia Font-Mayolas.

SEGONA PART

Presentació del llibre El sensellarisme com a patologia dual. Fran Calvo (Coord.)

17h. Recepció.

17:15h. Taula introductòria. Participants: Dr. José Juan Vázquez, Dra. Marissa Ramírez, Sr. Xevi Bou. Presenta: Dra. Carol Puyaltó.

17:45. Presentació del llibre. Amb les autores Mercè Fullà, Celeste Flecha, Esther Duarri, Laura Codina, Raquel Blanca i Fran Calvo.

19h. Comiat. Dra. Carol Puyaltó.