Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV)

Jornada 25 anys promovent el benestar i els drets d’infants i adolescents

Aniversari del grup de recerca ERIDIQV

El dia 17 de novembre de 2023 el grup de recerca en Infància, Adolescència, Drets dels Infants i la seva Qualitat de Vida (ERIDIQV) va celebrar els 25 anys de la seva creació.

La Jornada va tenir una benvinguda a càrrec de la Dra. Maria Pla de Solà, vicerectora de Recerca i Transferència de la Universitat de Girona (UdG) i de la Dra. Sílvia Font-Mayolas, directora de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV) de la UdG.

El Dr. Ferran Casas, fundador del grup ERIDIQV, va impartir una ponència sobre els 25 anys d’aquest efemèride.

Seguidament es va realitzar una taula rodona amb el títol “El/la psicòleg/a de la intervenció social com a promotor de canvis socials positius” en la que van participar la Dra. Mª Antònia Manassero, catedràtica de Psicologia Social de la Universitat de les Illes Balears, el Dr. Álvaro Rodríguez, catedràtic de Psicologia Social i Jurídica i vocal de relacions institucionals de la Sociedad Científica Española de Psicologia Social (SCEPS), la Dra. Mª Isabel Hombrados, catedràtica de Psicologia Social de la Universidad de Málaga, i el Dr. Miguel López-Cabanas, vicepresident de la Sociedad Española de Psicología de la Intervención Social (SEPIS). Aquesta taula va ser moderada per la Dra. Mónica González, coordinadora del grup ERIDIQV.

A continuació tingué lloc un diàleg amb el títol “Infància, polítiques d’infància i els/les professionals de la intervenció social” en la qual van participar el Dr. Jorge Fernández del Valle, catedràtic d’Intervenció Psicosocial de la Universidad de Oviedo i el Dr. Ferran Casas, catedràtic emèrit de Psicologia Social de la udG. Aquest diàleg va ser moderat pel Dr. Xavier Oriol, membre del grup ERIDIQV.

La Dra. Sara Malo, coordinadora del grup ERIDIQV es va ocupar de la cloenda en la que va sintetitzar les principals aportacions de la Jornada i en la que va presentar un vídeo d’homenatge al Dr. Ferran Casas en el que es van recollir aportacions d’investigadors a nivell internacional.

És de destacar l’ampli aforament assolit en la Jornada, amb la participació de molts estudiants interessats en la psicologia social i en la investigació.