Institut de Tecnologia Agroalimentària

Clara Ferrer Carré defensa la seva Tesi Doctoral

El passat 27 de setembre de 2023, a la sala d’actes de l’edifici P4 de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona i dins el marc del Programa de Doctorat en ‘Tecnologia’, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral, finançada pel Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya, “Desenvolupament del procés d’obtenció d’un concentrat proteic d’alt valor nutritiu a partir de sang procedent d’escorxadors”.

La Tesi Doctoral ha estat dirigida per les Doctores Carmen Carretero Romay i  Mònica Toldrà i Alegret de l’Institut de Tecnologia Agroalimentària (INTEA). El tribunal avaluador va estar format pel Dr. Antonio José Trujillo (professor de la UAB), el Dr. Ricard Carreras  (investigador del Centre BETA de la UVic) i la Dra. Anna Bonaterra (professora de la Universitat de Girona) i va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent amb la menció Cum laude. Aquesta tesi s’ha desenvolupat dins el programa del Pla de Doctorats Industrials de l’AGAUR de la Generalitat de Catalunya, en el marc d’un conveni del Grup de Recerca en Tecnologia Alimentària de l’INTEA amb l’empresa Talleres Azuara S.L. (Valls, Tarragona).

Amb aquest treball es pretén millorar l’aprofitament de la sang procedent del sacrifici dels porcs, per tal d’augmentar el rendiment en proteïna animal, contribuint a la creixent demanda de proteïnes per a l’alimentació, alhora que s’avança cap a l’economia circular.

L’objectiu principal d’aquesta tesi va ser el desenvolupament d’un procés d’aprofitament de la sang procedent d’escorxadors industrials mitjançant la descoloració de l’hemoglobina per obtenir concentrats proteics aptes pel consum animal i humà, i contribuir al disseny i posada en marxa d’una planta pilot demostrativa per escalar i implementar el procés desenvolupat a escala industrial.