Institut de Tecnologia Agroalimentària

Marc Yeste ingressa a la Reial Acadèmia Europea de Doctors

El 21 de desembre de 2023 va tenir lloc la solemne sessió oficial de recepció com a acadèmic de la Reial Acadèmia Europea de Doctors del Dr. Marc Yeste.

El passat 21 de desembre de 2023, el professor del Departament de Biologia i Investigador ICREA Acadèmia de la Universitat de Girona, Marc Yeste, va ingressar a la Reial Acadèmia Europea de Doctors com a acadèmic corresponent. En la solemne sessió oficial de recepció, Yeste, que és Doctor en Biologia Cel·lular, professor de les Facultats de la Medicina, Infermeria i Ciències i Investigador del Grup de Recerca TechnoSperm (Institut de Tecnologia Agroalimentària), va dissertar sobre el tema “La ciència de l’espermatologia: dels orígens de la disciplina al paradigma actual”. Maria Àngels Calvo, doctora en Veterinària i en Farmàcia i Vicepresidenta de la Reial Acadèmia Europea de Doctors, va respondre al seu discurs en nom de la corporació. L'acte va estar encapçalat pel president de la Junta de Govern de la Reial Acadèmia Europea de Doctors, Alfredo Rocafort, i va comptar amb la presència, entre d’altres, de la Vicerectora de Recerca i Transferència del Coneixement, Maria Pla, en representació de la Universitat de Girona.

En la seva exposició, Yeste va referir-se a la importància de les acadèmies en els avenços i desenvolupament del coneixement; va traçar els orígens de l’espermatologia com a ciència biològica des de l’antiguitat així com la seva evolució durant les edats moderna i contemporània; i va destacar la rellevància dels factors masculins per entendre les causes de la infertilitat humana.

L’acte complet està disponible a través de YouTube (enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=dU8xZVDv0vI), i de la pàgina web de la Reial Acadèmia Europea de Doctors (https://raed.academy/ca/la-ciencia-de-lespermatologia-mes-enlla-de-la-posar-la-llavor).