Institut de Llengua i Cultura Catalanes

Tres investigadors de l’ILCC participen al XVIII Forum for Iberian Studies

Els investigadors de literatura moderna (NISE) Pep Valsalobre i Marc Sogues, i la investigadora de literatura contemporània Margarida Casacuberta, van participar els dies 20 i 21 de juny al XVIII Forum for Iberian Studies organitzat per la University of Oxford.

Pep Valsalobre i Marc Sogues, investigadors de literatura moderna, i la investigadora de literatura contemporània Margarida Casacuberta de l’Institut de Llengua i Cultura Catalanes, van participar al XVIII Forum for Iberian Studies: Fictitious Realities, Real Fictions. El congrés es va celebrar els dies 20 i 21 de juny a la University of Oxford.

L’objectiu del congrés era explorar els mitjans comunicatius entre la realitat i la ficció en les produccions culturals de la península Ibèrica des de l’edat mitjana fins a l’actualitat. A partir d’aquest panorama, es va establir un diàleg entre investigadors de diferents períodes i de disciplines culturals sobre les realitats fictícies i les ficcions reals.

Margarida Casacuberta hi participà amb la comunicació “La identitat monstruosa de Barcelona: una construcció literària, ideològica i política entre la realitat i la ficció”, Pep Valsalobre ho feu amb la comunicació “Un infierno real en el siglo XVII: una realidad y un uso de la ficción” i Marc Sogues amb “La autofiguración en la poesía de Francesc Fontanella”.

Més informació sobre el congrés al seu web.

Accés al programa.