Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

La recerca de TargetsLab s'explica als instituts

La investigadora de TargetsLab-GREP, Emma Polonio fa una xerrada sobre recerca a estudiants de 5 instituts diferents de les províncies de Girona i Barcelona

La Dra.Polonio ha explicat què significa investigar en un grup de recerca com el nostre a l'alumnat de 5 centres de secundaria de les comarques de Girona i del Vallès: el Col·legi de Santa Maria de Blanes, l'Escola Pia de Granollers, l'Institut Les Cinc Sènies de Mataró i el Centre AUREA de Girona. La conferència titulada "La recerca a TargetsLab" ha durant uns 40 minuts i s'ha dut a terme de forma virtual. Un cop acabada, la Dra. Polonio ha respost les preguntes de l'estudiantat.

En aquesta xerrada s'ha explicat com es treballa fent recerca contra el càncer de mama i de pulmó al laboratori de TargetsLab. El nostre equip, que té la particularitat d'integrar diferents perfils professionals d'investigadors joves i dinàmics, està liderat per una de les poques catedràtiques dones d'aquest àmbit. Els investigadors:biolègs, biotecnòlegs, químics, enginyers, oncolègs i patolègs treballen de forma coordinada per a poder trobar noves estratègies terapèutiques contra el càncer. Després s'ha relatat el context de la recerca, posant èmfasi en els diferents tipus de càncer i en com és d'important que cada pacient rebi un tractament personalitzat, extrem en el qual es basa la recerca de molts dels projectes del nostre equip.

També s'han esmentat algunes de les descobertes més significatives del grup de recerca i s'ha posat el focus en l'actual moment d'investigació. Així, Polonio ha explicat com es treballa en el desenvolupament d'estructures 3D per a engreixar-hi les cèl·lules mare del càncer i com actualment al laboratori ja es treballa amb mostres de pacients utilitzant aquestes estructures 3D. Aquestes explicacions entroquen directament amb el projecte finançat 3PP que el consorci de recerca TargetsLab-GREP està desenvolupant amb dos socis més:el CIM de la UPC i BCN3D.

Els i les estudiants també han pogut veure els vídeos de TargetsLab i d' ONCOen3D i se'ls ha mostrat el web de l'equip.

Aquesta xerrada s'emmarca dins el programa, Cicle de xerrades "Un dia en la #UdGRecerca" de la UdG.