Grup de Recerca en Noves Dianes Terapèutiques

Dos investigadors de Targetslab-GREP presenten les seves recerques a les IV Jornades Predoctorals de

Nil Naval, presentant el seu TFM i l’Emma Polonio, estudiant de doctorat han explicat les seves respectives recerques al voltant de l’aplicació de materials biocompatibles per investigar el càncer de pulmó de cèl·lula no petita.

En el cas d'Emma Polonio, la recerca porta per títol: Cultiu tridimensional utilitzant scaffolds de policaprolactona (PCL) fabricats per la tècnica d’electrospinning amb models de càncer de pulmó de cèl·lula no petita sensibles i resistents als tractaments actuals. El seu objectiu és conèixer si les cèl·lules poden adherir-se i créixer en els scaffolds d’electrospinning de PCL. La investigadora pretén continuar endavant amb aquesta línia dins la seva recerca, malgrat que a principis de 2020 va obtenir els primer resultats, per què vol saber si aquests scaffolds també son capaços d’enriquir les cèl·lules mare de càncer, població responsable de les recaigudes i les metàstasis.

En el cas de l’estudiant de Màster Nil Naval, la feina s’acabarà durant aquest estiu. El seu objectiu és conèixer quin material és més òptim pel cultiu tridimensional de càncer de pulmó de cèl·lula no petita.
Les IV Jornades d'Investigadors Predoctorals de la Universitat de Girona, organitzades per l'Escola de Doctorat i l'Associació UdG.doc, en col·laboració amb el Vicerectorat d‘Investigació s’han dut a terme entre el 13 i el 16 de juliol, a la Facultat de Medicina i d'Infermermeria.