Grup de Recerca Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme

Ministeri de Ciència i Innovació – Anunci de millores en la carrera científica

La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, va anunciar el passat mes de setembre que el Ministeri augmentarà un 80% el nombre de contractes de l’Agencia Estatal d’Investigació (AEI) pel programa “Juan de la Cierva – Formación” per a joves doctors i que augmentarà els sous un 14%, per tal de potenciar i facilitar la mobilitat entre centres de recerca de tot el món.

Incrementaran els contractes del programa “Juan de la Cierva Incorporación” un 43% més respecte l’any 2020 i el salari mínim que estableix el programa augmentarà un 21%. I pel que fa al programa “Ramón y Cajal” també millorarà en nombre de contractes, retribucions i en condicions d’incorporació.

Amb aquestes mesures volen revertir la pèrdua de talent en l’àmbit de la recerca que s’ha estat patint els  últims temps.

També va informar de que crearan els Premis Nacionals de Recerca dirigits exclusivament a joves, per donar visibilitat a les carreres científiques joves però també brillants, i així proporcionar-los un finançament inicial extra.

La ministra també va explicar que tenia com a objectiu “introduir talent investigador i innovador al sector productiu” i per això “facilitarà la incorporació de la figura del doctor dins de les empreses” i que aquest ministeri també volia reparar la situació de desigualtat actual amb diferents estratègies.

Va dir que són conscients que cal una inversió constant i creixent en ciència i innovació que és necessària per la transferència del coneixement. Aquesta transferència de coneixement fa que els resultats científics es converteixin , mitjançant processos d’innovació i posterior industrialització, en millors productes i serveis que generen benestar i progrés.

La ministra també ha anunciat que el mes de novembre “signaran els primers acords de programes de recerca amb les Comunitats Autònomes, anomenats Plans Complementaris, un projecte pioner on la I+D serà governat entre el Govern Central i les Comunitats Autònomes.

I per últim ha parlat de que més de 80 organitzacions científiques, universitàries, empresarials i sindicals s’han unit al Pacte per la Ciència i la Innovació. I s’ha compromès a que la Llei de Ciència,  Tecnologia i Innovació entri al Congrés dels Diputats a finals d’any.

Per més informació podeu anar al següent enllaç.