Grup de Recerca Laboratori Multidisciplinar de Recerca en Turisme

Cultura euroregió 2021 convocatòria de projectes d’abast

La present convocatòria1 s’emmarca en el nou Full de ruta 2030 de l’Euroregió, que vol construir un futur resilient d'aquí a 2030 i preveu la promoció de la diversitat cultural a l'Euroregió; una cultura oberta a la Mediterrània, i solidària amb altres territoris.

L’Euroregió AECT Pirineus Mediterrània (EPM) vol posar de relleu la seva diversitat cultural, lingüística i patrimonial, i esdevenir un espai de referència en l’àmbit de la creació artística en el pla europeu i mediterrani en matèria de cooperació.

Aquesta acció de l’EPM està finançada exclusivament per la Direcció de Relacions Europees i Internacionals de la Regió d’Occitània en relació amb la Direcció de Cultura i del patrimoni, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears.

Aquesta convocatòria té com a objectiu donar suport a projectes que es desenvolupin al territori de l’Euroregió i que s’incloguin en el marc dels objectius i les prioritats del full de ruta 2030 de l’EPM, que preveu promoure la diversitat cultural i lingüística euroregional. Per això, l’EPM desitja:

• Ajudar el sector cultural a innovar
    • Sostenint les indústries creatives euroregionals;
    • Sostenint tota forma de cultura, ja sigui el patrimoni material com l’immaterial euroregional.
  • Promoure les llengües euroregionals i noves cultures
  • Impulsant la pràctica i els intercanvis entre els joves al voltant de les llengües i de les cultures euroregionals;
  • Facilitant la integració social i els intercanvis a través de la diversitat cultural i lingüística.

L’EPM, en aquesta convocatòria cultura, té en compte el context excepcional de crisi COVID-19 i, a més, prioritza els projectes que fomentin algun dels següents eixos temàtics:

• Activitats dirigides a la inclusió de grups de la societat amb més risc d'exclusió, per motius sanitaris o socioeconòmics;
  • Les categories de professionals de la cultura més exposades a la precarietat laboral amb motiu de la crisi sanitària actual;
  • La igualtat de gènere;
  • La mobilitat dels artistes;
  • Els joves creadors;
  • La digitalització de continguts artístics.

La dotació financera d’aquesta convocatòria és de 125.000 euros, a distribuir entre els diferents beneficiaris.

Sota proposició de la Comissió de Cultura i decisió de l'Assemblea General, l’EPM es reserva la possibilitat d'utilitzar i repartir aquesta dotació financera en la seva totalitat o en part.

La contribució financera de l'EPM es materialitza mitjançant una subvenció. Aquesta subvenció a favor del beneficiari no podrà superar el 60% del cost total del projecte presentat al pla de finançament de la sol·licitud completa. L’import màxim de la subvenció atorgada per l’EPM no pot superar els 25.000 euros per projecte seleccionat.

Els projectes euroregionals tindran una durada mínima de 12 mesos i una durada màxima de 24 mesos.

Data i hora límit de presentació de les propostes:

Fase 1: el termini límit de presentació de les propostes és el 9 de setembre a les 17.00h.

Fase 2: el termini límit de presentació de les propostes és el 23 de setembre a les 17.00h.

Persona de contacte: Lorena Abelenda Castro - Responsable de projectes Cultura  à l’EPM.

courrier@euroregio-epm.eu