Grup de Recerca en Llenguatge i Cognició

Investigadors del grup publiquen un capítol al llibre "Atypical Development in Romance Languages"

Els investigadors del grup Francesc Sidera, Elisabet Serrat i Anna Amadó, juntament amb Gary Morgan de la Universitat de Londres han publicat un capítol dins el llibre “Adquisició atípica del llenguatge en llengües romàniques”. El llibre, de l’editorial John Benjamins, és una recopilació de diverses comunicacions seleccionades del VIII Congrés Internacional d’AEAL (Adquisició del Llenguatge), i ha estat editat per Aguilar-Mediavilla, E. M., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Sanchez-Azanza, V. A., i Adrover-Roig, D.

El capítol tracta sobre la importància del llenguatge en el reconeixement d’emocions en nens i nenes amb i sense sordesa, i concretament, estudia com les habilitats lingüístiques-comunicatives influeixen en la capacitat de reconèixer emocions a partir de les expressions facials. Els resultats demostren que en el cas dels alumnes sords, el reconeixement emocional està relacionat amb més habilitats lingüístiques que no pas en el cas dels alumnes sense cap tipus d’impediment auditiu.