Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

El divendres 10 de novembre Lara Morcillo, Juan Gonzàlez, Clàudia Motjé, Narcís Turon (Cap de secció de Joventut de l’Ajuntament de Girona) membres de Liberi i del grup motor de l'Esquerra del Ter, juntament amb Lídia Orra (Directora d’Equip d’Atenció Primària al Centre Cívic Ter), presenten l’informe sobre el diagnòstic de la comunitat de l’Esquerra del Ter – Girona i conviden a la Hackató als membres de l’equip de govern a l’Ajuntament de Girona.

A la presentació hi assisteixen Myrte Monseny, directora de l’observatori català de la joventut, també membre de Liberi i Marga Llauger tècnica de justícia juvenil i medi obert, membres de l’equip Hebe; i de l’equip de govern: Àdam Bertran, Regidor d’Esports i Joventut; Joaquim Ayats, 2n Tinent d’alcaldia i regidor de Cultura; Gemma Geis, 1a Tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica;  Sergi Font, 5è Tinent d’alcaldia i regidor de Gestió de Recursos i Atenció a la Ciutadania; Sílvia Aliu, Regidora de Convivència i Seguretat; Núria Riquelme, regidora de Servei a les Persones i de Llengua Catalana; Lluís Martí, Regidor d’Urbanisme de Proximitat i Queralt Vila, regidora d’educació.

La recerca, que s’ha dut a terme amb instruments qualitatius, és fruit de l’anàlisi d’entrevistes, relats de vida i grups de discussió amb joves -associats i no associats- famílies, professionals i càrrecs polítics del propi territori a més de l’anàlisi de projectes socioeducatius a través de la rúbrica. Després d’exposar la síntesi de les qüestions rellevants que s’extreuen de l’estudi i el consegüent debat, es dedica part de la reunió a parlar del desenvolupament de la Hackató socioeducativa per treballar un dels reptes sorgit de les necessitats detectades en la comunitat i a la necessitat de tenir coneixement científic per fer polítiques públiques.

La hackató socioeducativa de l’Esquerra del Ter tindrà lloc el 18 de novembre a la tarda al Centre Cívic Ter.