Liberi. Recerca en infància, joventut i comunitat

Ja podeu consultar els continguts de la jornada “Ens posem les ulleres: la soledat també va de joves”, organitzada en format virtual pel Departament de Joventut, en el marc de l’Estratègia municipal contra la soledat de l’Ajuntament de Barcelona. Properament s’editarà també un document on es recolliran totes les propostes sorgides durant la jornada, que pugui ser útil a tot el col·lectiu de professionals que treballen en els camps socials relacionats amb la joventut.

La trobada, que va tenir lloc a mitjans de desembre del 2020, més de cent professionals d’acció social, ensenyament, educació, salut i altres camps de treball amb joves van reflexionar plegats sobre el sentiment de soledat entre les persones joves i les eines per combatre’l, tant individuals com comunitàries.

La doctora en sociologia Liliana Arroyo i el doctor en psicologia Paco López van parlar, respectivament, de l’impacte de les TIC i del treball comunitari en la lluita contra la soledat de les persones joves. El Grup LIBERI de recerca en infància, joventut i comunitat de la Universitat de Girona, va presentar un avançament de la guia que esta construint i va dinamitzar un taller amb els professionals.

Es poden consultar les seves aportacions al següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=yZlmsh1L2CI&feature=youtu.be