Grup de Recerca en Ciència Política

Un nou article analitza l'acció directa a les xarxes i als carrers de les multituds connectades

La professora Guiomar Rovira publica com a coautora amb l'investigador J.Morales l'article "Idus de març a Mèxic. L'acció directa a les xarxes i als carrers de les multituds connectades feministes" a la revista Teknokultura. Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales.

Aquest article analitza el cicle de protestes de les multituds connectades feministes mexicanes entre març del 2019 a març del 2020. Aquest període, marcat per una creixent conflictivitat transgressora, inicia amb la intensa campanya del #MeToo entre març i abril del 2019 i culmina amb la marxa del 8 de març del 2020 i la convocatòria a una Vaga de Dones. El moviment feminista es radicalitza amb l'aparició de repertoris d'acció directa i es converteix en un actor col·lectiu de gran rellevància al país, amb un poder disruptiu als gremis professionals, als centres d'estudi ia la política institucional, establint estratègies i sinergies amb actors nous, inesperats i enormement diversos. Per a una aproximació descriptiva d´aquest cicle de protestes, s‟aplica la triangulació entre mètodes qualitatius i etnogràfics amb l´anàlisi de xarxes socials.

Rovira Sancho G. y Morales i Gras J. (2022). Idus de marzo en México. La acción directa en las redes y en las calles de las multitudes conectadas feministas, Teknokultura. Revista de Cultura Digital y Movimientos Sociales, Vol20(1) Enero-Junio 2023. DOI: 10.5209/TKN.81013