Grup de Recerca en Ciència Política

Nova publicació a la revista Partecipazione & Conflitto

El Dr. Alberto Martin participa al nou Special Issue de PaCo "Between rebellion and governance: violence, legitimacy, and control by armed groups in civil wars" & "Bridging Social Movement Studies between Global North and South"

L'investigador del GRCP Dr. Alberto Martín ha col·laborat en el nou Special Issue "Between rebellion and governance: violence, legitimacy, and control by armed groups in civil wars" & "Bridging Social Movement Studies between Global North and South", de la revista Partecipazione & Conflitto, amb l'article "Guerrillas and Social Movements. The Supportive Environment of the Salvadoran Armed Left During the Seventies".

Aquest article analitza els diferents patrons de relació establerts per la guerrilla salvadoreña amb els moviments socials al llarg dels anys setanta. Utilitzant testimonis d'excomandants de la guerrilla, organitzadors socials i documents interns, aquesta investigació suggereix que la interacció entre guerrilles i socials moviments van donar forma a l'estructura organitzativa de tots dos i que els patrons específics d'aquesta interacció produïen efectes específics i diferenciats. La vinculació de la guerrilla als moviments socials preexistents, i inicialment autònoms, va donar lloc a un major control territorial, però també va generar conflictes interns i menys cohesió organitzativa. En canvi,  la creació dels entorns secundaris sembla estar associada  a una major estabilitat organitzativa i cohesió interna, tot i que amb menys capacitat de mobilització. Així mateix, el cas d'El Salvador mostra que el tipus de relació establert per un grup armat amb el seu entorn de suport està condicionat per diversos factors clau, que inclouen la presència o absència d'una infraestructura de moviment social preexistent o les opcions estratègiques feta pels propis dirigents del grup armat.

Més informació sobre el Special Issue aquí