Enginyeria de Control i Sistemes Intel·ligents

El projecte de recerca E-LAND finalista els premis enerTIC Awards 2021

El projecte E-LAND (Sistema de gestió d’entorns energètics multi-vector en illes d’energia) ha set un dels tres finalistes en la categoria “Smart Energy” en la IX Edició dels enerTIC Awards 2021, premis a la innovació i tecnologia per la eficiència energètica en l’era digital, organitzat per la Plataforma enerTIC.org (plataforma per millorar l’eficiència energètica i la sostenibilitat).

Aquests premis reconeixen aquells projectes tecnològics innovadors que estan compromesos amb l’eficiència energètica i la sostenibilitat. La cerimònia d’entrega de premis ha tingut lloc el 2 de desembre, en la Secretaria de l’Estat de Digitalització e Intel·ligència Artificial a Madrid. Han assistit els diferents representants dels projectes i directius finalistes de les categories premiades.
En el cas de la categoria “Smart Energy”, el projecte E-LAND ha quedat finalista conjuntament amb les candidatures presentades pel Grupo Neoelectra i Lupa Supermercados, finalment guanyador de la categoria “Smart Energy” i el millor projecte enerTIC.

En totes les edicions de premis, s’han presentat un total de 679 projectes dels quals 176 han estat guardonats en les diferents categories. S’han tingut en compte criteris com el grau d’innovació aplicada, usabilitat, impacte en la reducció de consum energètic i emissions CO2, exemplaritat o aplicabilitat a altres organitzacions/entorns i ús de mètriques i indicadors de millora.

El grup de recerca eXiT (Enginyeria de Control i Sistemes Intel·ligents) de la Universitat de Girona i el centre d’innovació Smart Innovation Norway són els coordinadors del projecte E-LAND, on l’objectiu es millorar la gestió energètica de les zones aïllades d’Europa. Aquest projecte, és finançat per la Comissió Europea (conveni de subvenció núm. 824388) i el formen un consorci de dotze socis de Noruega, Finlàndia, Alemanya, Romania, Suïssa, Espanya i Grècia.

Al llarg del projecte s’han desenvolupat un conjunt d’eines per a la integració de comunitats energètiques, incloent models de negoci i un conjunt  d’aplicacions tecnològiques. En aquestes aplicacions tecnològiques, el grup eXiT, ha desenvolupat serveis de preprocessament, previsió i optimització en un context multivectorial energètic.

Actualment, el projecte es troba realitzant les proves pilot, que es portaran a terme durant l’any 2022 en tres localitzacions diferents: el parc tecnològic WALQA, a Osca; el port de Borg, a Noruega, i al campus de la Universitat Valahia de Târgovişte, a Romania.