Facultat de Dret

Jornada sobre clàusules abusives en els contractes bancaris

Organitzada en el marc del Màster en Advocacia de la Universitat de Girona

El dia 11 de desembre de 2018 va tenir lloc a l’Hotel Ultònia de Girona la Jornada sobre clàusules abusives en els contractes bancaris amb un gran èxit de públic (aforament de 330 persones complet)

La jornada, inaugurada pels degans de la Facultat de Dret, Dr. Albert Ruda, i de l’ICAG, Sr. Carles McCragh, es va desenvolupar en dues parts. La primera va comptar amb dues conferències sobre el control jurídic de les clàusules, i la segona part, una taula rodona formada per jutges dels tribunals especialitzats en matèria de clàusules abusives.

La primera conferència, “Control de transparència y control de abusividad”, va ser impartida pel Dr. Fernando Pantaleón, catedràtic de dret civil de la Universidad Autónoma de Madrid i exmagistrat del Tribunal Suprem. La segona, “Control de contenido: Análisis de las clàusules de vencimiento anticipado y de intereses moratorios”, va anar a càrrec del Dr. José María Miquel, catedràtic de dret civil i professor emèrit de la Universidad Autónoma de Madrid.

La taula rodona, moderada per la Dra. Elena Boet Serra, coordinadora del màster i directora de la Jornada, estava formada pel Sr. Fernando Lacaba, president de l’Audiència Provincial de Girona, el Sr. Juan F. Garnica Martín, president de la secció 15a de l’audiència Provincial de Barcelona, i els també magistrats de la secció 15a de l’Audiència Provincial de Barcelona Sr. José María Ribelles Arellano i Sr. José María Fernández Seijo.

És de destacar l’interessant i extens debat sobre les qüestions més controvertides en clàusules abusives en els préstecs bancaris que es va suscitar entre tots els participants  a la Jornada.