Esports a la UdG

L'Esport de la Universitat de Girona s'uneix al Dia Internacional Contra el Racisme

Manifest per una societat i un esport més inclusius i respectuosos

Avui, 21 de març, en commemoració del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Discriminació Racial, l'Esport de la Universitat de Girona es suma a la causa amb un manifest contundent per una societat i un esport més inclusius i respectuosos.

El manifest, difós a través de les xarxes socials de la institució, ressalta la necessitat d'una societat justa, equitativa, cívica i veritablement democràtica, que garanteixi els drets de totes les persones sense distinció. Es posa un èmfasi especial en la importància de l'esport com a vehicle de cohesió social i desenvolupament personal, destacant la seva capacitat per promoure valors d'igualtat, respecte i diversitat.

En el text es fa una crida per erradicar qualsevol forma de discriminació racial, cultural o ètnica en l'àmbit esportiu, assegurant la representació de les persones racialitzades i migrades en tots els nivells i àmbits de l'esport universitari. Es destaca la necessitat de mesures preventives per combatre les violències en l'esport, així com la responsabilitat dels mitjans de comunicació en la lluita contra el racisme, fomentant una cobertura respectuosa i inclusiva de totes les persones esportistes.

"Volem uns terrenys de joc, uns espais de pràctica esportiva i unes grades segures, inclusives, respectuoses, igualitàries i lliures de racisme", afirma el manifest, citant les paraules de l'activista afroamericana Àngela Davis, qui recorda que no n'hi ha prou amb no ser racistes, sinó que cal ser activament antiracistes.

Així doncs, des de l'Esport de la Universitat de Girona es reafirma el compromís amb la lluita contra el racisme i la discriminació en l'esport i en la societat en general, amb la convicció que només mitjançant la inclusió, el respecte i la igualtat es pot construir un món millor per a tothom.