Esports a la UdG

VIII Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva: L'Especialització Precoç a Debat

La Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d’Estudis Olímpics de la Universitat de Girona està orgullosa de presentar el VIII Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva, que tindrà lloc els dies 17 i 18 de novembre de 2023 a Banyoles. Aquest any, l'enfoc estarà centrat en l'Especialització Esportiva Precoç.

El Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona celebrarà el VIII Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva els propers dies 17 i 18 de novembre de 2023 a Banyoles. Aquesta conferència bianual s'ha convertit en un referent en l'entorn de l'entrenament esportiu i la seva interrelació amb la investigació científica.

El principal objectiu d'aquesta edició és explorar l'impacte de l'especialització esportiva precoç en els joves esportistes. Com en les edicions anteriors, aquesta temàtica s'abordarà des d'una perspectiva que engloba diferents modalitats esportives, amb l'objectiu d'oferir una visió transversal i integradora.

El seminari reunirà a experts de renom, incloent investigadors, entrenadors i esportistes, tant de Catalunya com d'altres parts d'Espanya i altres països. Aquests experts exploraran tots els aspectes relacionats amb el desenvolupament esportiu en joves i les conseqüències de l'especialització precoç, així com qüestions rellevants sobre la tècnica esportiva.

Aquestes jornades estan dirigides a totes les persones interessades en els àmbits de l'entrenament i l'esport i volen promoure un debat ric i inspirador sobre aquest tema tan important.

L'esdeveniment començarà el 17 de novembre amb l'entrega de documentació i una cerimònia inaugural que comptarà amb la presència del Sr. Jordi Congost, regidor d'Esports de l'Ajuntament de Banyoles, la Dra. Sílvia Llach, Vicerectora de Territori i Compromís Social de la Universitat de Girona, i el Dr. Víctor López-Ros, Director de la Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics UdG.

Les dues jornades inclouran un seguit de conferències i sessions pràctiques. La conferència inaugural, titulada "Entrenem per avui o per demà? L'entrenament a llarg termini", serà impartida pel Dr. Rhodri Lloyd de la University of Cardiff. La segona conferència, "L'esport intensiu en la infància: és bo per a la salut dels nostres nens i nenes?" serà presentada pel Dr. Daniel Brotons, Secretari General de l'Esport.

El programa inclou sessions de preguntes i respostes moderades i una taula de debat amb experts per aprofundir en els temes tractats durant les conferències. A més, la jornada del 18 de novembre oferirà sessions pràctiques i altres conferències relacionades amb l'entrenament amb joves esportistes.

El seminari conclourà amb una taula rodona titulada "...sí, sí, però els bons comencen molt aviat o tenen un talent innat": què hi ha de cert? On participaran destacats experts com la Dra. Anna Prats-Puig (EUSES-UdG), el Dr. Rhodri Lloyd (University of Cardiff), el Dr. Kendall Jarrett (University of Chester) i serà moderada per Sr. Jordi Vicens (EUSES-UdG).

Aquesta VIII Edició del Seminari Internacional de Tàctica i Tècnica Esportiva promet ser una oportunitat única per explorar i debatre les qüestions claus relacionades amb l'especialització esportiva precoç i el seu impacte en el desenvolupament dels joves esportistes.