Escola Politècnica Superior

Belinda Tato, professora a Harvard Graduate School of Design lidera el workshop d’arquitectura 2022

Els alumnes del Grau en Estudis d'Arquitectura de l'EPS han començat el curs dedicant una setmana completa al "Taller d'arquitectura" liderat per l'arquitecta Belinda Tato, professora a Harvard Graduate School of Design. L’estudi de l’ecosistema urbà ha centrat el taller d’arquitectura amb l’objectiu de trobar millores adaptades a la ciutat de Girona.

El workshop es va inaugurar amb la conferència “Diseñando atmósferas para la interacción” a càrrec de la Sra. Tato, qui va dirigir el taller durant la setmana, juntament amb la participació molt activa dels professors de l’Escola Xavier Bustos i Marta Milà.

El taller s’emmarca dins les assignatures Aula d’Arquitectura 1 i 2, amb estudiants de 3r i 4t curs del GARQ.

Durant el matí del divendres 9 es van presentar a la Politècnica els treballs resultants del workshop d’inici de curs, amb propostes interessants per a millorar la ciutat de Girona.

A l’acte hi han participat també com a convidats els professors Josep Camps, Júlia Capomaggi i Pau Sarquella.

La conferència: "Diseñando atmósferas para la interacción” (youtube)

Mitjançant estratègies de consum energètic molt baix o nul, concebem solucions per a l'espai públic que s'adapten al clima, utilitzant els recursos naturals i culturals del context. Aspirem a crear espais públics confortables climàticament que permetin i facilitin la interacció social i la vida pública durant tot l'any, cosa que és, especialment en climes extrems, un factor important per millorar la qualitat de vida urbana. Els nostres projectes desenvolupen en paral·lel un procés de disseny tècnic i un altre de social o participatiu amb activitats d'escolta, comunicació, aprenentatge, innovació i acció transformadora. Apliquem aquest conjunt d'eines tant a la planificació a escala territorial com a escala de l'espai públic. La participació és una manera de permetre la creació d'entorns més democràtics, inclusius i oberts.

Belinda Tato

És la cofundadora d’Ecosistema Urbano fundat el 2000 a Madrid juntament amb l’arquitecte José Luis Vallejo, i està especialitzat en arquitectura, disseny d'espais públics, consultoria urbana i processos de transformació urbana. El seu treball s'ha desenvolupat al voltant del disseny de l'espai públic enfocat a millorar les condicions bioclimàtiques en contextos i climes tan diversos com Noruega, Florida o Bahrain. Paral·lelament, Ecosistema Urbà ha desenvolupat eines i tècniques participatives per involucrar els ciutadans en els processos creatius i transformadors dels entorns urbans. El seu treball ha estat exposat a galeries i museus i cobert per la premsa de tot el món, rebent més de 45 premis nacionals i internacionals Els socis fundadors han dirigit tallers, donat conferències i ensenyat a les institucions més prestigioses de tot el món. Des de l'any 2010, Belinda Tato és professora a la Harvard Graduate School of Design. Actualment és Professora Associada al Departament d'Arquitectura del Paisatge.