Departament de Geografia

Article: Género e innovación en los nuevos procesos de re-ruralización en España

Aquest article, co-escrit entre professors de la UAB, la Universitat de Santiago de Compostela i de la UdG busca indagar, amb una perspectiva de gènere, els processos de re-ruralització que s'estan produint a les zones properes als espais urbans.

A l'última dècada s'han observat en algunes zones amb bones infrastructures de comunicació i properes als nuclis urbans d'Espanya, un retorn de dones i homes adults joves que s'instal·len eb aquest medi per desenvolupar projectes professionals propis. Aquest procés de canvi a les comunitats rurals no és exclusiu d'Espanya i també s'observa a Europa.

Aquest article examina qui hi ha darrera dels nous processos de re-rualització a España a partir de l'anàlisi de projectes professionals portats a terme per homes i dones adults joves, formats i amb experiència urbana. Els agents no són neutres en quant a gènere, amb el que es pren aquesta categoria analítica per examinar les relacions de poder darrera d'aquests processos atenent als objectius, oportunitats i dificultats que tenen uns i altres a l'orígen dels seus projectes. La investigació s'ha realitzat a través d'entrevistes en profunidtat per poder conéixer com les persones dónen sentit a les seves experiències.

Els resultats confirmen l'existència de processos de re-ruralització marcats per iniciatives innovadores i molt professionalitzades, desenvolupades per dones i homes amb discursos que revelen noves formes de desigualtat i mecanismes de poder diferents.

Aquesta publicació dins de la Revista Portguesa de Geografia - Finisterra és de gran actualitat i està disponible al següent enllaç.