Departament de Geografia

“50 Years of Environmental Activism in Girona, Catalonia: From Case Advocacy to Regional Planning.” (Sergi Nuss-Girona, Joan Vicente Rufí i Guillem Canaleta).
Aquest article és el resultat d’una investigació a les comarques de Girona, amb l’objectiu principal de reflexionar sobre l’activisme ambiental i el seu impacte singular en la realitat territorial d’aquesta zona. L’interès específic d’aquest cas resideix en la longevitat de les mobilitzacions (50 anys) i el nombre de casos i actors; per les seves causes i pels seus efectius resultats. Mitjançant investigacions col·laboratives i diferents fonts de dades, es mostren resultats a través de mapes sobre moviments i conflictes ambientals, i resultats quantitatius sobre tipologies de moviments, desencadenants de conflictes, resultats dels casos i taxa de conversió en figures de protecció de la natura o patrimoni. El debat i, per extensió de les conclusions, proposa respostes a l’excepcionalitat del cas en el context català, la seva relació amb els processos NIMBY i la incidència notable d’aquestes mobilitzacions en la qualitat paisatgística i l’ordenació del territori de Girona.
El podeu consultar clicant aquí