Departament de Geografia

DADES PÚBLIQUES DESTINADES A L'ÚS DE LA CIUTADANIA

Un visor online mostra la realitat delinqüencial del país i visualitza el treball del dia a dia dels cossos policials. Permet consultar i representar les dades per tipus de delicte, mes i any, i diferents nivells de localització geogràfica.

El visor de dades delinqüencials elaborat per l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya per encàrrec del Departament d'Interior ha estat reconegut per la Iniciativa Barcelona Open Data com un dels millors projectes que facilita l'ús de les dades obertes publicades. Aquest visor mostra la realitat delinqüencial del país i visualitza el treball del dia a dia dels cossos policials. Permet consultar i representar les dades per tipus de delicte, mes i any, i diferents nivells de localització geogràfica.

Es tracta d'un demostrador de la nova tecnologia vector tiles que permet a l'usuari usar la cartografia i les dades de manera interactiva i amigable.

Les dades delinqüencials fan referència a dades delictives conegudes pels Mossos d'Esquadra, i dades agregades sobre els principals indicadors, elaborats per facilitar la comprensió i la interpretació de les dades.

Aquesta és una bona manera de donar visibilitat a les iniciatives públiques que treballen amb dades obertes i crear un recopilatori per poder consultar els projectes de referència en reutilització de dades obertes a la ciutadania.