Departament de Filosofia

Plaça de professor lector UdG

Plaça de professor lector en l’àrea de Filosofia Moral.

Perfil de la plaça de Lector en l’àrea de Filosofia Moral

Juny-juliol de 2023

Docència

Sense menysteniment de l’experiència docent que les persones candidates puguin acreditar en qualsevol dels àmbits de la Filosofia, es valorarà principalment la docència realitzada específicament en l’àrea de Filosofia Moral, en els àmbits que s’inclouen normalment sota aquesta rúbrica:

• ètica (teories ètiques, història de l’ètica, etcètera);
  • ètica aplicada (bioètica, tecnoètica, ètica animal, etcètera);
  • metaètica (teories del llenguatge moral, lliure arbitri, escepticisme, etcètera);
  • filosofia política (història de les idees polítiques, ideologies contemporànies, teories de la justícia, etcètera).

Recerca

Sense menysteniment de la recerca que les persones candidates hagin pogut realitzar en qualsevol dels àmbits de la Filosofia, es valorarà principalment la recerca feta en els àmbits propis de la Filosofia Moral i que hagi donat lloc a alguns dels resultats següents:

• Publicacions en llibres (llibres sencers o capítols);
  • Publicacions en revistes;
  • Organització i participació en projectes de recerca;
  • Transferència de la recerca i organització d’activitats de recerca;
  • Estades de recerca.

Position Profile in Moral Philosophy (6 years full-time contract)

June-July 2023

Teaching

In addition to the teaching experience that candidates can accredit in any of the fields of Philosophy, teaching specifically in the area of Moral Philosophy, in the fields that are normally included under this heading, will be mainly valued:

- ethics (ethical theories, history of ethics, etc.);

- applied ethics (bioethics, technoethics, animal ethics, etc.);

- metaethics (theories of moral language, free will, scepticism, etc.);

- political philosophy (history of political ideas, contemporary ideologies, theories of justice, etc.).

Research

In addition to the research that candidates have been able to carry out in Philosophy in general, research carried out in the specific fields of Moral Philosophy and which has led to some of the following results will be mainly valued:

- Publications in books (single books or chapters);

- Publications in journals;

- Organisation of and participation in research projects;

- Transfer of research and organisation of research activities;

- Research stays.