Dret del Treball i de la Seguretat Social

El Pr. Ferran Camas participa en una jornada centrada en l’orientació i la inserció sociolaboral

El pròxim 8 de febrer, el Prof. Ferran Camas Roda participarà en una taula rodona sobre "L’aplicabilitat de la normativa reguladora en matèria d’inserció sociolaboral", juntament amb el Prof. Eduardo Rojo Torrecilla.

El pròxim 8 de febrer a l’Institut d’Estudis Catalans, el Centre d'Orientació i Emprenedoria de Catalunya (COE-CAT) del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya organitza una jornada en què s’analitzarà el desplegament de la Llei 3/2023, de 28 de febrer, sobre polítiques públiques d’ocupació, concretament en l’orientació i la inserció sociolaboral.

L'acte serà de 9 a 14 hores a l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona i es podrà seguir també en línia. Per assistir-hi, cal inscripció prèvia: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSezUgxPqFV8RrtI31rnGIDl-jb61Tx4cJ9pt4eu5MwqALd_9w/viewform?pli=1

L’acte serà conduït per la Sra. Susana Díaz, subdirectora de Polítiques Actives d’Ocupació del SOC. La benvinguda la farà el Sr. Enric Vinaixa, secretari de Treball del Departament d’Empresa i Treball.

A la primera part de la jornada, hi ha la ponència “La nova llei d’ocupació a Euskadi. Una aposta de futur”, a càrrec de la Sra. Arantza Martínez Tobalina, secretària d'Ocupació i Qualificacions Professionals de CCOO Euskadi.

Després s’han organitzat dues taules rodones. La primera: “L’aplicabilitat de la normativa reguladora en matèria d’inserció sociolaboral”, moderada pel Sr. Toni Mora Núñez, president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC). Hi participaran:

• Prof. Ferran Camas Roda. Catedràtic de Dret del Treball i Seguretat Social i director de la Càtedra d’Immigració, Drets i Ciutadania de la Universitat de Girona (UdG).
  • Sr. Eduardo Rojo Torrecilla. Catedràtic (jubilat) de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

La segona taula rodona porta el títol “La funció de les oficines de treball en el desplegament sobre el territori de la inserció sociolaboral”, moderada pel Sr. Francesc Castellana Aregall, president del Consell Econòmic i Social de Barcelona (CESB). Hi participaran:

• Sra. Maria Àngels Benítez. Responsable de Polítiques Socials i d’Inclusió Laboral de PIMEC.
  • Sr. Ricard Bellera Kirchhoff. Secretari de Treball i Economia de CCOO Catalunya.
  • Sra. Yésika Aguilar Granados. Tècnica del Departament de Relacions Laborals de Foment del Treball Nacional.
  • Sr. Carlos de Pablo Torrecilla. Secretari de Política Institucional de la UGT Catalunya.
  • Sra. Núria Camps i Vidal. Tècnica de Dinamització Econòmica de l’Associació Catalana de Municipis.
  • Sra. Ascensión Calderón Pedrosa. Cap d'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de Grameimpuls de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i tècnica de referència de l’Àrea d’Ocupació de l’FMC.

La cloenda de la jornada és a càrrec del Sr. Juan José Torres López, director general del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC).

Per a més informació: https://serveiocupacio.gencat.cat/ca/detall/noticia/El-COE-CAT-organitza-una-jornada-centrada-en-lorientacio-i-la-insercio-sociolaboral