Compromís Social

La Universitat de Girona és la primera d’Espanya en nombre de projectes de voluntariat

Segons el X Estudi sobre Voluntariat Universitari realitzat per la Fundación Mutua Madrileña, la Universitat de Girona es posiciona com la primera universitat espanyola en nombre de projectes de voluntariat i la segona en nombre d’estudiants que en porta a terme.

El retorn a la presencialitat a les aules ha tingut un reflex positiu en l’evolució de l’activitat de voluntariat realitzada des de les universitats espanyoles. Set de cada deu universitats van impulsar més iniciatives que l'any anterior, fins a assolir els 2.120 projectes (un 16% més), mentre que el nombre d'estudiants que participa en accions de voluntariat va créixer un 60% fins a superar els 16.900 alumnes.

Aquestes són algunes de les conclusions que es desprenen del X Estudi sobre Voluntariat Universitari realitzat per la Fundación Mutua Madrileña.

Un any més, la Universitat de Girona ha estat una de  les universitats de l’estat espanyol que lidera tant el nombre de projectes de voluntariat que s’hi desenvolupen com el nombre d’estudiants que els porten a terme. Tal i com es pot veure en l’estudi, durant aquest curs a la UdG es van portar a terme 313 accions de voluntariat i hi van participar 1.995 estudiants. Tanmateix, aquest curs es van signar nous convenis de col·laboració amb 16 entitats socials  per a la realització d’activitats solidàries arreu de les comarques gironines.

Més informació: Informe d’Activitats Solidàries UdG 2021-22