Càtedra Víctor Català d'estudis sobre el Modernisme

La Càtedra Víctor Català participa al programa de formació docent "LiterActualització"

El programa de formació docent "LiterActualització" sobre continguts de llengua i literatura catalanes va comptar amb una sessió dedicada a la novel·la "Solitud" de Víctor Català

L'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach i l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes de la Universitat de Girona, en col·laboració amb la Càtedra Víctor Català d'Estudis Sobre el modernisme han impulsat la segona edició de LiterActualització, que enguany comptarà amb tres sessions en línia, adreçades al personal docent de les comarques gironines, que s'han ocupat d'actualitzar els continguts curriculars sobre llengua i literatura catalanes.

La primera sessió, celebrada telemàticament el dijous 14 de gener, es va dedicar a la novel·la Solitud, de Víctor Català, i va ser impartida per Margarida Casacuberta, directora de la Càtedra Víctor Català, i Carla Riera, estudiant de doctorat de la Universitat de Girona.

Les tres sessions del programa LiterActualització van oferir eines pedagògiques i recursos didàctics de suport per als docents. Així mateix, també s'ha elaborat un dossier per a ús docent relacionat amb els continguts de cada una de les sessions. En el dossier, i durant la sessió, es va oferir una aproximació als aspectes teòrics i de context més rellevants de la novel·la, així com comentaris analítics sobre les característiques i els símbols més rellevants. També es van presentar materials comeplementaris així com recursos disponibles sobre l'obra de Víctor Català.