Càtedra de Promoció de la Salut

Rebem la visita d'Anselmo Cancino, assessor en promoció de la salut, Organització Panamericana Salut

La visita ha tingut lloc durant l'estància d'Anselmo a Girona, des del passat 27 d'abril fins al 7 de març.

Avui la Càtedra de Promoció de la Salut ha rebut la visita d'Anselmo Cancino, assessor en promoció de la Salut de l'Organització Panamericana de la Salut (OPS/OMS). De professió Assistent Social i Magister en Política i Govern de la Facultat Llatinoamericana de Ciències Socials de Xile. A l'àmbit de la salut pública i la promoció de la salut, ha desenvolupat experiència de formació de postítols, obtenint Diplomats a la Universitat de Xile, Universitat de Talca i l'Institut de Salut Pública Carlos III d'Espanya. Actualment exerceix com a Consultor de l'OPS/OMS en cooperació tècnica amb el Ministeri de Salut de Xile per a la reforma de salut, en el marc de la Iniciativa Especial de Determinants Socials per a l'Equitat en Salut liderada per OMS a nivell global i per OPS a les Amèriques.

Durant el període 2014-2018 va exercir el càrrec de cap del Departament de Promoció de la Salut del Ministeri de Salut de Xile. En el mateix període va assumir el càrrec de president de la Xarxa Llatinoamericana i del Carib de Gestors de Promoció de la Salut. En els darrers anys de la seva carrera professional, assumeix com a professor de les Càtedres de Promoció de la Salut i Humanització de la Medicina a l'Escola de Postgrau de la Universitat Catòlica del Maule i a l'Escola de Medicina de la Universitat de Santiago de Xile respectivament.

Durant la seva estància a Girona, el Sr. Cancino ha participat al IV Simposi Mediterrani de Promoció de la Salut, a la taula de Política Pública Saludable, parlant de polítiques de salut i desigualtats. També ha impartit dos seminaris a la Facultat d'Infermeria de la Universitat de Girona:  el primer, el dia 29 de febrer amb el títol "Disseny de Programes de Promoció de la Salut" on va parlar d'aspectes metodològics per al disseny de programes, perspectiva d'equitat, incorporació de la participació social i comunitària al disseny de programes i eines i estratègies d'avaluació; i el segon el 6 de març, amb el títol "Disseny i avaluació de polítiques de salut" on va tractar temes com aspectes metodològic pel disseny de polítiques, incorporació de la perspectiva d'equitat o aspectes metodològics de l'avaluació.