Càtedra de Promoció de la Salut

La Dra. Maria Teresa Ruiz Cantero i el Dr. Héctor Bueno parlen sobre la perspectiva de gènere

En el marc del webinar "La perspectiva de gènere en l'àmbit de la recerca en salut" que va tenir lloc el passat 21 d'octubre, van donar una visió general del tema i van compartir les diferents experiències que ells coneixen.

Més de 25 participants van poder escoltar a la Dra Maria Teresa Ruiz Cantero i el Dr. Héctor Bueno  parlar sobre la perspectiva de gènere en el seu àmbit, la recerca en salut. Durant el webinar, realitzat a la plataforma Zoom, el Dr. Bueno va fer una introducció al tema i va explicar una perspectiva general, posant com a exemple els biaixos que es produeixen en el diagnòstic de malalties cardiovascular. Per la seva par, la Dra. Maria Teresa Ruiz va aprofundir en el tema, explicant diferents exemples i va compartir articles d'interès. Per última va parlar dels estudis que s'estan realitzant actualment sobre la perspectiva de gènere i la pandèmia de la COVID 19.

El webinar va estar moderat per la nostra directora, Dolors Juvinyà.

La Dra. María Teresa Ruiz Cantero és Catedràtica de Medicina Preventiva i Salut Pública. Coordina el grup de recerca en Salut Púbica de la Universitat d'Alacant i és editora per a l'Estratègia de Gènere de la revista Gaceta Sanitària.

Pel que fa al Dr. Héctor Bueno treballa a Cardiologia Clínica/Unitat Coronària i Àrea de recerca Cardiovascular de l'Hospital Universitari 12 d'octubre. És membre del grup de recerca cardiovascular multidisciplinària traslacional i al Centre Nacional de recerques cardiovasculars (CNIC) de la Universitat Complutense de Madrid.