Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

AJORNADES les "Lliçons de la Càtedra" amb Joan Domènech i Moner

Joan Domènech i Moner, mestre i llicenciat en Història, serà el convidat de les "Lliçons de la Càtedra" 2023. Properament anunciarem la nova data d'aquesta activitat.

Les Lliçons de la Càtedra van néixer l’any 2012, com una activitat de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent, amb el propòsit de convidar cada any una persona que expliqui la seva experiència creadora, docent o investigadora al llarg de la seva vida acadèmica o professional.

Enguany, Joan Domènech i Moner, mestre i historiador, és el convidat. L’han precedit la llatinista i professora Dolors Condom (2012), l’escriptor i periodista Narcís-Jordi Aragó (2013), el poeta i pintor Narcís Comadira (2014), el llibreter i agitador cultural Guillem Terribas (2015), l’escriptora i periodista Isabel-Clara Simó (2016), l’escriptor i dramaturg Jordi Coca (2017), l’escriptora i traductora Carme Arenas (2018), l’assagista i editor Josep Massot i Muntaner (2019), el poeta i traductor Francesc Parcerisas (2021) i la professora i llatinista Mariàngela Vilallonga (2022), convidats en les edicions anteriors.

Mestre i llicenciat en Història, Joan Domènech ha exercit la docència i la política: va ser alcalde de Lloret de Mar, diputat president de l'Àrea de Cultura i Ensenyament de la Diputació de Girona, va dirigir els Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat de Catalunya a Girona, va ser delegat del Col·legi de Doctors i Llicenciats a les comarques gironines, president de la Fundació Prudenci Bertrana. És autor d'un gran nombre de monografies i estudis. Ha estat sempre al servei de la llengua i la cultura catalanes.

16.00 – 16.15h. Inauguració i presentació

• Sílvia Llach, vicerectora de Territori i Compromís Social de la Universitat de Girona
  • Mariàngela Vilallonga, directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

16.15 – 17.15h. Primera lliçó: «De presumpte fuster a impulsor de la cultura»

17.15 – 17.30h. Debat i pausa

17.30 – 18.30h. Segona lliçó: «A la Política, per la Cultura»

18.30 – 18.45h. Debat i cloenda

Assistència gratuïta, aforament limitat.

Inscripcions a l’adreça dir.cmaa@udg.edu, indicant nom i cognoms.

Es lliurarà certificat d’assistència a qui ho sol·liciti.