Càtedra Josep Pla de literatura i periodisme

Es publica el manuscrit en català inacabat de la 'Història de la Segona República Espanyola'

Amb pròleg de M. Josepa Gallofré (UAB) i edició de Xavier Pla, la publicació d'aquest manuscrit inèdit escrit originalment en català constitueix un testimoni revelador sobre el posicionament de Josep Pla durant la Guerra Civil

A les acaballes de la Guerra Civil Josep Pla va redactar, per encàrrec de Francesc Cambó, una Historia de la Segunda República española. El llibre es va publicar en quatre volums, entre el 1940 i el 1941, a l’editorial Destino, i no s’ha reeditat mai. Recentment s’ha descobert, entre els papers de l’autor, un manuscrit original del primer terç de l’obra, des dels antecedents immediats de la República fins als esdeveniments de Casas Viejas (1931-abril de 1933).

La gran sorpresa és que aquest manuscrit està escrit en català. Xavier Pla, director de la Càtedra Josep Pla de la Universitat de Girona s’ha encarregat de fer-ne l’edició, i Maria Josepa Gallofré, una de les grans autoritats en l’obra de Pla, s’ha encarregat de fer-ne l’estudi preliminar.

Web de l'editorial

Recull de premsa

A. Carmona, "El «plec de càrrecs» original de Pla contra el bàndol republicà". 'Diari de Girona' (03/12/2020)

C. Geli, "El llibre negre de Pla". 'El País' (02/12/2020)