Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania

Emotiva Jornada en Homenatge al Pr. Eduardo Rojo

El passat 9 de novembre, va tenir lloc la Jornada d'homenatge al Prof. Eduardo Rojo Torrecilla amb motiu de la seva jubilació, organitzada per la Facultat de Dret, la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania, el Departament de Dret Privat i l'Àrea de Dret del Treball i Seguretat Social de la Universitat de Girona.

El passat 9 de novembre, es va omplir la Sala de Graus, Francisco Tomás y Valiente, de la Facultat de Dret, per homenatjar al Pr. Eduardo Rojo Torrecilla, en reconeixement a la seva trajectòria.

Des de l'1 de setembre de 2023, és Catedràtic de Dret del Treball i de la Seguretat Social jubilat i professor honorari de la Universitat Autònoma de Barcelona. Fou Degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona des de juny de 1994 fins a març de 2000, i Director del Departament de Dret Privat de la UdG, durant el període juny 2004 - juny 2007.

Coordinador dels estudis de la llicenciatura en Ciències del Treball (2002-2004). Director de la Càtedra d'Immigració, Drets i Ciutadania de la UdG des d'octubre de 2001 a desembre de 2007, creada per acord entre el Bisbat de Girona, la UdG i el Síndic de Greuges. És autor i coautor de nombroses publicacions sobre polítiques laborals, d'ocupació i d'immigració. Pretén transmetre les seves reflexions jurídiques i socials a totes les persones interessades a través del seu blog (www.eduardorojotorrecilla.es) i en general de les xarxes socials.

La jornada es va poder seguir per streaming pel canal de YouTube de la Facultat de Dret de la UdG i ha quedat enregistrada per la seva visualització i difusió: https://www.youtube.com/watch?v=ZoAjxWUr6GA.

Es va comptar amb la presència de 15 ponents que van fer la seva intervenció, en torn "La universitat, el treball, la immigració i les polítiques d'ocupació com a eixos de l’estada del professor Eduardo Rojo Torrecilla a la Universitat de Girona". També van assistir a l'esdeveniment càrrecs d'institucions, docents i alumnes que van voler acompanyar a l'homenatjat en aquest dia.

L'acte es va inaugurar pel Rector de la Universitat de Girona, el Dr. Quim Salvi, la Directora del Departament de Dret Privat, la Dra. Tünde Mikes, i el Responsable de l’Àrea de Dret del Treball i Seguretat Social i Director de la Càtedra d’Immigració, Drets i Ciutadania, el Pr. Ferran Camas. A més, es va comptar amb la intervenció del Pr. Juan Rojo, fill del Pr. Eduardo Rojo, per videoconferència des d'Amsterdam, qui va dedicar unes paraules molt emotives a l'homenatjat.

Per concloure l'acte, el Pr. Eduardo Rojo va fer una conferència de cloenda titulada “Visions obertes sobre la universitat, el treball, la immigració i l’ocupació” i va recordar al seu mestre, el Pr. Joan N. García Nieto. Finalment, el Degà de la Facultat de Dret, el Dr. Albert Ruda, va dedicar unes últimes paraules a l'homenatjat i li va fer entrega d'una placa commemorativa en reconeixement de la seva trajectòria.

Per a més informació d'aquesta jornada i dels ponents que hi van formar part, es pot accedir a la web de l'esdeveniment (https://esdeveniments.udg.edu/103197/detail/jornada-dhomenatge-al-prof-eduardo-rojo-torrecilla-amb-motiu-de-la-seva-jubilacio.html).

Aquesta jornada es va organitzar sota la direcció del Pr. Ferran Camas Roda i la coordinació de la Sra. Andrea Cano Redondo.