Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

L'acord entre el Comitè Olímpic Espanyol i el Comitè Olímpic Internacional posa a disposició de la Reial Acadèmia Olímpica Espanyola, de tots els Centres d'Estudis i Investigació Olímpica (CEIOs) i Centres per a l'Educació i la Cultura Olímpica, així com de tots els experts i estudiosos de la Comunitat Olímpica una eina de gran utilitat a l'hora que permet adaptar-se a les noves tendències i donar resposta a un dels principals pilars i objectius estratègics establerts per la RAOE: la innovació i la tecnologia com a pilars fonamentals de la promoció i difusió del coneixement de l'Olimpisme.

La Xarxa Mundial de Biblioteques Olímpiques (OWLN) ofereix, entre altres serveis, disposar d'un sistema integrat de Gestió Bibliotecària anomenat "Syracuse" de l'empresa francesa Archimed, que ajudarà a desenvolupar serveis bibliotecaris de qualitat com la catalogació, consulta, préstec, adquisicions, gestió d'usuaris, etc. Des del mes de gener, s'hi han incorporat 149 documents: 43 revistes i 106 llibres (50 llibres que formen part de l'obra de Don Conrado Durántez).

El 16 de maig es va publicar el nou portal de la biblioteca del COE, el qual proporciona accés als documents catalogats fins aquell moment i permet el préstec i la reserva de documents físics.

Es pot accedir al portal a https://library.olympics.com/CNOSPA/  o des de la web del COE https://www.coe.es.

Per finançar aquest projecte, s'ha comptat amb una ajuda econòmica concedida per Solidaritat Olímpica, en el marc del programa "Olympic Values ​​- Initiatives" quadrienni 2021-2024, el suport de la Reial Acadèmia Olímpica Espanyola i fons del propi COE.